Elazığ’ın tarım arazilerinde, yılın ilk arpa hasadı başladı. Bu yıl yüksek rekolte bekleyen çiftçiler, yağışların etkisiyle tarım arazilerinde çıkan otlardan dolayı istenen rekolteyi yakalayamadı. Merkeze bağlı Sedeftepe köyünde bulunan güney cepheli 400 dönümlük alanda arpa hasadı süreci başladı. Sabahın erken saatlerinde tarlalara giren çiftçiler, akşama kadar bir yıllık emeklerini almak için yoğun bir şekilde çalışıyor.
Ahmet Gündüz, bu yıl etkin olan yağışların verimin yükselmesini umduklarını, ancak ekili alanlardaki otların yoğun olması nedeniyle rekoltede kayıpların yaşandığını belirtti. Gündüz, "Aşırı yağışlardan dolayı verimde düşüklük var. Geçen seneye oranla rekolteyi daha fazla bekliyorduk fakat geçen seneyi tutmadı. Benim yaklaşık 400 dönüm arazim var. İki gündür arpanın hasadına başladım. Aşağı alan iyiydi fakat üst taraftaki alanda otlardan dolayı sıkıntımız var. Burada zaten kuru tarım yapıyoruz ve sulu tarım yapamıyoruz. Sabah saat 05.00’de kalkıyoruz. Akşam 21.00’a kadar hasat yapıyoruz. Hasadı iyi bekliyorduk fakat yonca gibi yaban otları, bütün planlarımızı alt üst etti. Fazla yağmur da ekinlere yaramadı. Geçen seneki rekolteyi yakalarsak bizden iyisi yok" dedi.
Arazilerinin güney cephede olmasının avantajını yaşayan Hakkı Arslan, bu bağlamda Elazığ’daki ilk hasadı gerçekleştirdiklerini vurgulayarak, "Bu, bizlere çok büyük bir mutluluk veriyor. Elazığ’daki ilk hasadı güney cepheli arazilerimizden gerçekleştiriyoruz. Ancak bu seneki aşırı yağışların beklenen rekolteyi etkilediğini üzülerek gözlemliyoruz. Sabah gün aydınlandığında biçerleri çalıştırarak hasada başlıyoruz ve gün batımına kadar devam ediyoruz" ifadelerini kullandı.

ELAZIĞ’IN GÜNEY TARIM ARAZİLERİNDE YILIN İLK ARPA HASADI BAŞLADI. YAĞAN YAĞIŞLARDAN DOLAYI YÜKSEK REKOLTE BEKLEYEN ÇİFTÇİLER, OTLARDAN DOLAYI İSTENEN REKOLTEYİ YAKALAYAMADI