Konya Büyükşehir Belediye Başkanı Uğur İbrahim Altay, dünyanın en büyük yerel yönetim ağı olan Birleşmiş Kentler ve Yerel Yönetimler Dünya Teşkilatı (UCLG) Başkanlığı görevine seçildi.
Dünya Belediyeler Birliği olarak da bilinen UCLG’nin Dünya Konseyi Toplantısı, Fas’ın Tanca şehrinde gerçekleştirildi. Mexico City Belediye Başkanı’nın da aday olduğu seçimleri büyük bir farkla kazanarak 2026-2029 dönemi için UCLG Başkanlığına seçilen Altay, dünya genelinde 240 binden fazla yerel ve bölgesel yönetimi temsil edecek.
Başkan Altay, seçim sonrası yaptığı açıklamada, "Uzun bir yolculuk, büyük bir mücadele oldu. Bu başarı, Konya’mıza ve Türkiye’ye duyulan güvenin bir göstergesidir. Bu süreçte tüm dünyadaki belediyelerin temsilcisi olarak, başta Gazze olmak üzere mazlum coğrafyaların sesini duyurmak için çalışacağız" dedi.
Yeni dönemdeki hedeflerinden de bahseden Altay, "Dünyanın en büyük yerel yönetim ağı olan teşkilatı güçlendirmek, şehirlerin ve bölgelerin küresel karar alma süreçlerindeki rolünü görünür kılmak üzere çalışmalar yapacağız" dedi.
Gazze ve diğer çatışma bölgelerine dikkat çeken Altay, "Bizler, hangi milletten olursa olsun, mazlumların yanında olacağız. Şehirlerin huzurunu, güvenliğini savunmak ve barış özlemini taşımak görevimizdir. Savaşın değil, barışın ve adaletin hakim olduğu bir dünya için çalışacağız" ifadelerini kullandı.
Altay, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’a desteğinden dolayı teşekkür ederek, Türkiye’nin yerel yönetim tecrübesini paylaşmaya devam edeceklerini belirtti. UCLG, 140 ülkede 240 binden fazla yerel yönetimi kapsayan önemli bir yapı olarak öne çıkmaktadır.

KONYA BÜYÜKŞEHİR BELEDİYE BAŞKANI UĞUR İBRAHİM ALTAY, DÜNYANIN EN BÜYÜK YEREL YÖNETİM AĞI OLAN BİRLEŞMİŞ KENTLER VE YEREL YÖNETİMLER DÜNYA TEŞKİLATI (UCLG) BAŞKANLIĞI GÖREVİNE SEÇİLDİ.