Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Hürmüz Boğazı ve Basra Körfezi’ndeki Türk sahipli gemilerin güvenliği hakkında önemli açıklamalarda bulundu. Bakan Uraloğlu, savaşın başlangıcından bu yana bölgedeki gelişmelerin dikkatle takip edildiğini vurguladı.
Bakan Uraloğlu, “Savaşın başından beri Basra Körfezi’nde bulunan Yasa Moon ve Nejat isimli Türk sahipli gemiler 21 Haziran sabahı itibarıyla Hürmüz Boğazı’ndan güvenli şekilde çıkış yaptı” ifadelerini kullandı.
Bakan, savaşın patlak vermesi ile birlikte Türk sahipli gemilerin güvenliğinin öncelikli konu olduğunu belirterek, “Savaşın başlamasından bu yana Türk sahipli 11 gemi Hürmüz Boğazı’ndan geçerek körfezden ayrıldı” dedi.
Bölgedeki durumu anlık olarak takip ettiklerini belirten Uraloğlu, gerekli durumlarda gemi işletmecileri ile sürekli temas halinde olduklarını aktardı.
22 Haziran itibarıyla Hürmüz Boğazı ve Basra Körfezi’nde toplam 7 geminin bulunduğunu ifade eden Uraloğlu, bu gemilerde görev yapan Türk gemi insanı sayısının 177 olduğunu açıkladı. Ayrıca, yedi gemiden birinin Türk bayraklı olduğunu belirten Uraloğlu, “5 gemi Hürmüz Boğazı’ndan geçiş talebinde bulundu. İki enerji gemisinin ise mevcut durumda çıkış talebi bulunmuyor” dedi.
Türk gemilerinin ve gemi insanlarının güvenliğinin öncelikli konu olduğunu vurgulayan Uraloğlu, “Bölgedeki gemilerimizi ve Türk gemi insanlarımızı anlık olarak takip etmeyi sürdürüyoruz” diyerek, Hürmüz Boğazı ve Basra Körfezi’nde bulunan gemilerle ilgili tüm gelişmelerin dikkatle izlendiğini sözlerine ekledi.

ULAŞTIRMA VE ALTYAPI BAKANI ABDULKADİR URALOĞLU