Enerji Bakanı Bayraktar Londra'da COP31-IEA toplantısına katıldı

Enerji Bakanı Alparslan Bayraktar, Londra'da enerji dönüşümünü konuştu, Türkiye'nin 2035 hedeflerini açıkladı.

23.06.2026-15:35 - (Son Güncelleme: 23.06.2026-15:35)
Enerji Bakanı Bayraktar Londra'da COP31-IEA toplantısına katıldı

Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Alparslan Bayraktar, Londra’da katıldığı COP31-IEA Üst Düzey Enerji Dönüşümü Diyaloğu toplantısında önemli açıklamalarda bulundu. Bayraktar, Türkiye’nin enerji dönüşümü ve güvenliğini birlikte ele alması gerektiğini vurguladı. "Antalya’daki COP31’e doğru ilerlerken mesajımız nettir: Enerji dönüşümü ve enerji güvenliği bir arada ilerlemelidir. Dirençli bir gelecek; daha temiz, daha çeşitli, yüksek düzeyde birbirine bağlı ve güvenli enerji sistemlerine dayanmaktadır. Türkiye, ortak geleceğimize liderlik etmeye, iş birliği yapmaya ve yatırım yapmaya hazırdır" dedi.

Bakan Bayraktar, toplantının moderatörlüğünü Uluslararası Enerji Ajansı Başkanı Fatih Birol’un yaptığı toplantıda, son yılların enerji arzında yaşanan krizleri ele aldı. Covid-19 salgını, tedarik zincirindeki aksaklıklar ve bölgesel çatışmaların enerji sektörünün kırılganlığı üzerindeki etkilerini belirtti.

Elektrik tüketimindeki artışa dikkat çeken Bakan Bayraktar, "Tüketimdeki ani artışla birlikte elektrik çağına girdik. Geçtiğimiz yıl küresel enerji talebi %1,3 büyüdü, elektrik talebi ise iki kat daha fazla arttı" ifadelerini kullandı.

Bakan Bayraktar, enerji güvenliği ve iklim eyleminin bir arada yürütüleceği bir piyasa tasarımına ihtiyaç olduğunu belirterek, 2035 yılına kadar küresel nihai enerji tüketiminde elektriğin payını %35’e çıkarma hedefini de duyurdu. Bu hedef ile geleceğin enerji sisteminin daha elektrik odaklı olacağını savundu.

Bakan Bayraktar, Türkiye’nin yenilenebilir enerji kapasitesini 2035 yılına kadar üç katına çıkaracaklarını, bunun için yaklaşık 30 milyar dolarlık bir yatırıma ihtiyaç duyulacağını söyledi. Yenilenebilir enerji alanında 40 GW’lık Yüksek Gerilim Doğru Akım (HVDC) iletim koridoru projeleri ile ulusal elektrik şebekesinin modernize edileceğini açıkladı.

Bundan sonraki süreçte Türkiye’nin temiz enerji teknolojileri için bölgesel bir üretim merkezi olma hedefi de açıklandı. Bakan Bayraktar, kritik minerallerin önemine de değinerek, bu alanda işbirliklerini artıracaklarını belirtti.

Son olarak, 2030 yılına kadar enerji verimliliği için 20 milyar dolarlık bir yatırım planlarının olduğu bilgisini veren Bakan Bayraktar, Türkiye’nin enerji dönüşümünü desteklemeye ve iş birliği yapmaya hazır olduğunu vurguladı.

ENERJİ VE TABİİ KAYNAKLAR BAKANI ALPARSLAN BAYRAKTAR, İNGİLTERE’NİN BAŞKENTİ LONDRA İKLİM EYLEMİ...

ENERJİ VE TABİİ KAYNAKLAR BAKANI ALPARSLAN BAYRAKTAR, İNGİLTERE’NİN BAŞKENTİ LONDRA İKLİM EYLEMİ HAFTASI KAPSAMINDA DÜZENLENEN COP31-IEA ÜST DÜZEY ENERJİ DÖNÜŞÜMÜ DİYALOĞU TOPLANTISINA KATILDI.

YORUM YAZ!..
Modal