Sinop'ta 2025-2026 eğitim-öğretim yılı, karne dağıtımıyla sona erdi. İl genelindeki 157 okulda eğitim gören 30 bin 900 öğrenci, 2 bin 970 öğretmenin eşliğinde karne heyecanı yaşadı.
Sinop Cumhuriyet İlkokulu’nda düzenlenen karne töreni, halk oyunları gösterisiyle başladı. Törende Vali Mustafa Özarslan ve İl Milli Eğitim Müdürü Cebeci, öğrencilere karnelerini takdim ederek sevinçlerine ortak oldu.
Konuşmasında Vali Özarslan, karne gününün yalnızca öğrenciler için değil, büyükler için de özel bir anlam taşıdığını belirtti. "İlimizde 157 okulumuzda 30 bin 900 öğrenci bu karne sevinci yaşıyor. Bu öğrencilerimize hizmet eden 2 bin 970 öğretmenimize çok teşekkür ediyorum," dedi.
Akademik başarının önemli olduğunu ancak tek başına yeterli olmadığını vurgulayan Özarslan, "Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli kapsamında da ilimizde bütün kurum ve kuruluşlarımızda, özellikle 157 okulumuzda bütün yönetici kadromuz, öğretmen kadromuzla çocuklarımızın akademik başarı yönünden olduğu kadar, sportif, kültürel, manevi ve duygusal yönden güçlü bir şekilde geleceğe hazırlanması yönünde gayret gösteriyoruz" ifadelerini kullandı.
Karne töreni, öğrencilere karnelerinin verilmesi ve hatıra fotoğrafı çekimiyle sona erdi.

Sinop'ta öğrenciler karne sevinci yaşadı