Sinop’ta çeltiği susuz bırakan altyapı krizi

Sinop'ta çeltiği susuz bırakan altyapı krizi üreticilerin tepkisine neden oldu.

26.06.2026-17:07 - (Son Güncelleme: 26.06.2026-17:07)
Sinop’ta çeltiği susuz bırakan altyapı krizi

Sinop’ta Karasu Ovası’nda içme suyu hattı ile sulama hattının kesiştiği noktada gerçekleşen arıza nedeniyle çeltik üreticileri günlerdir tarlalarına su veremiyor. Sinop Belediyesi, bu duruma güvenlik gerekçesiyle planlı su kesintisi uygulandığını açıkladı.

Karasu Ovası Sulama Birliği Kooperatifi hattında meydana gelen arıza, hem çeltik üreticilerini hem de şehirdeki su dağıtımını etkiledi. Sulama hattının onarımı sırasında, şehir içme suyu ana isale hattının zarar görmemesi amacıyla belediye tarafından 26 Haziran Cuma günü planlı bir su kesintisi uygulandı.

Çeltik üretimi yapan çiftçiler, arızanın giderilememesi nedeniyle tarlalarına su veremediklerini belirterek tepkilerini dile getirdi.

“Ürünlerimiz kurumaya başladı”
Yaklaşık 100 dönümlük alanda çeltik üretimi yaptığını ifade eden üretici Erdoğan Ünal, sulama hattındaki patlak nedeniyle ürünlerinin zarar gördüğünü belirtti. İçme suyu hattı ile Devlet Su İşleri’ne ait sulama hattının üst üste döşendiğini öne süren Ünal, bu durumun tamirat çalışmalarını zorlaştırdığını sözlerine ekledi. Ünal, "Böyle bir mühendislik olmaz. Borular altlı üstlü döşendiği için tamirat yapmak da zorlaşıyor. Günlerdir çeltik tarlalarımıza su veremiyoruz. Ürünlerimiz kurumaya başladı, zararımız çok büyük. Bu sorunun bir an önce giderilmesini istiyoruz" dedi.

Erfelek Sulama Kooperatifi Başkanı Bahri Çeliker ise ekiplerin iki gündür arızayı gidermek için yoğun bir çalışma yürüttüğünü aktardı. Çeliker, "Belediye içme suyu hattıyla sulama hattı üst üste geçtiği için burada kavis oluşuyor. Bu da sürekli basınç yaparak aynı noktada patlamalara neden oluyor. Burası dördüncü kez patladı. Bu kez boruyu tamamen değiştirdik. Çalışmalar tamamlanmak üzere, kısa süre içerisinde yeniden su vermeyi planlıyoruz" diye konuştu.

Sinop Belediye Başkanı Metin Gürbüz, sorunun yıllar önce yapılan altyapı çalışmasından kaynaklandığını ifade etti. Onarım sırasında güvenliğin ön planda tutulduğunu vurgulayan Gürbüz, "700 milimetrelik ana içme suyu hattının bulunduğu bölgede kontrolsüz bir müdahale ciddi risk oluşturur. İçme suyu hattı ile Karasu Ovası’nın sulama ana hattı aynı güzergâhta, bazı noktalarda ise altlı üstlü şekilde ilerliyor. Çalışanların güvenliği için ekiplerimiz koordineli bir planlama yaptı. Vatandaşlarımızı önceden bilgilendirdik, depolarımızı doldurduk ve planlı su kesintisi uyguladık. Onarımın tamamlanmasının ardından önce ana hatta su verilecek, ardından sistem normal işleyişine dönecek" şeklinde konuştu.

Yaşanan arızanın giderilmesi ile birlikte hem sulama hattının hem de şehir içme suyu sisteminin yeniden normal şekilde hizmet vermesi bekleniyor.

EKİPLER İKİ GÜNDÜR ARIZAYI GİDERMEK İÇİN ÇALIŞMA YÜRÜTÜYOR

EKİPLER İKİ GÜNDÜR ARIZAYI GİDERMEK İÇİN ÇALIŞMA YÜRÜTÜYOR

YORUM YAZ!..
Modal