Amasya’da kene ile mücadele için 300 kınalı keklik doğaya salındı

Amasya'da Kırım Kongo kanamalı ateşi ile mücadele için 300 kınalı keklik doğaya salındı. Keklikler, zararlılarla biyolojik mücadelede önemli rol oynuyor.

26.06.2026-18:01 - (Son Güncelleme: 26.06.2026-18:01)
Amasya’da kene ile mücadele için 300 kınalı keklik doğaya salındı

Amasya’da, ölümcül kene başta olmak üzere zararlılarla biyolojik mücadele amacıyla 300 kınalı keklik doğaya salındı. Kırım Kongo kanamalı ateşi (KKKA) hastalığına yol açan kene vakalarının Türkiye’de 2002 yılında fark edilmesinin ardından, son 23 yılda Amasya'da doğayla buluşturulan keklik sayısının 14 binden fazla olduğu açıklandı.

Amasya Doğa Koruma ve Milli Parklar Şube Müdürlüğü tarafından kene ile mücadele kapsamında şehre getirilen 300 kınalı keklik, Suluova ilçesine bağlı Bayırlı köyü kırsalında doğaya salındı.

Keklikler kene ile mücadelenin aktörleri

Çocuklar ve vatandaşlarla birlikte keklik salma programında, kene ve diğer zararlı türleri avlayan kekliklerin önemine değinen Amasya Valisi Önder Bakan, "2003 yılından bu yana Amasya’da 14 bin 300 keklik bırakılmıştır. Keklikler, kene ile mücadelede en önemli aktörlerden biridir," dedi.

Kene ile mücadele için ilaç dağıtımı

Ayrıca, sıcaklık artışları nedeniyle ölüm vakalarına yol açan KKKA hastalığı bulaştıran kenelerle mücadele amacıyla, İl Tarım ve Orman Müdürlüğü ile Amasya İl Özel İdaresi’nin alımını yaptığı 7 bin kutu ilaç riskli bölgelerle dağıtıldı. Vali Bakan, "Umarım bu yıl Amasya olarak kene vakalarından uzak geçiririz. Vatandaşlarımızın da duyarlı olmasını istiyorum," şeklinde konuştu. Programa, AK Parti İl Başkanı Galip Uzun da katıldı.

AMASYA’DA ÖLÜMCÜL KENE BAŞTA OLMAK ÜZERE ZARARLILARLA BİYOLOJİK MÜCADELE İÇİN 300 KINALI KEKLİK...

AMASYA’DA ÖLÜMCÜL KENE BAŞTA OLMAK ÜZERE ZARARLILARLA BİYOLOJİK MÜCADELE İÇİN 300 KINALI KEKLİK DOĞAYA SALINDI. KIRIM KONGO KANAMALI ATEŞİ (KKKA) HASTALIĞINA YOL AÇAN KENE VAKALARININ TÜRKİYE'DE 2002 YILINDA FARK EDİLMESİ SONRASINDA BİYOLOJİK MÜCADELE KAPSAMINDA AMASYA’DA SON 23 YILDA DOĞAYLA BULUŞTURULAN KEKLİK SAYISININ 14 BİNDEN FAZLA OLDUĞU AÇIKLANDI.

YORUM YAZ!..
Modal