Pakistan’da meydana gelen 5,9 büyüklüğündeki deprem paniğe neden oldu

Afganistan'nın Hindu Kush bölgesinde meydana gelen 5,9 büyüklüğündeki deprem, Pakistan'da paniğe yol açtı. Can kaybı yok.

27.06.2026-18:43 - (Son Güncelleme: 27.06.2026-18:43)
Pakistan’da meydana gelen 5,9 büyüklüğündeki deprem paniğe neden oldu

Afganistan’ın Hindu Kush bölgesinde meydana gelen 5,9 büyüklüğünde bir deprem, Pakistan’ın başkenti İslamabad ve çeşitli bölgelerinde hissedildi. Pakistan Meteoroloji Dairesi’ne (PMD) göre, depremin merkezi Afganistan’ın Hindu Kush bölgesi olup, derinliği 178 kilometre olarak kaydedilmiştir. Sarsıntı, yerel saat ile 18.35

Deprem, Khyber Pakhtunkhwa eyaletinin başkenti Peşaver dahil olmak üzere birçok şehirde hissedildi. PMD, sarsıntıların İslamabad, Ravalpindi, Mansehra, Shangla, Swat, Chakwal, Abbottabad, Taxila, Haripur ve Buner gibi bölgelerde de hissedildiğini bildirdi. Ayrıca, Pencap İl Afet Yönetim Kurumu (PDMA) sarsıntıların Lahor, Faisalabad ve Attock’ta da yaşandığını aktardı.

Güçlü sarsıntı, halk arasında paniğe neden oldu ve birçok kişi güvenlik amacıyla açık alanlara çıktı. Khyber Pakhtunkhwa eyaletinin başkenti Peşaver’deki eyalet meclisinde gerçekleştirilen bir oturuma 5 dakikalık bir ara verildi. Deprem sırasında milletvekillerinin salondan dışarı çıkarak güvenli yerlere geçtiği anlar kameralara yansıdı.

Henüz herhangi bir can kaybı veya yaralanma bildirilmezken, sarsıntıların hissedildiği kırsal alanlarda küçük çaplı yapısal hasar meydana geldiği belirtiliyor.

PAKİSTAN’IN BAŞKENTİ İSLAMABAD VE ÇEVRESİNDEKİ BÖLGELERİNDE 5,9 BÜYÜKLÜĞÜNDE BİR DEPREM...

PAKİSTAN’IN BAŞKENTİ İSLAMABAD VE ÇEVRESİNDEKİ BÖLGELERİNDE 5,9 BÜYÜKLÜĞÜNDE BİR DEPREM HİSSEDİLDİ. PAKİSTAN METEOROLOJİ DAİRESİ’NE (PMD) GÖRE DEPREM YEREL SAAT İLE 18.35’TE MEYDANA GELDİ.

YORUM YAZ!..
Modal