Kütahya Belediye Başkanı Eyüp Kahveci, Meydan Kavşağı ve çevresinde yürütülen kavşak düzenleme çalışmaları kapsamında bazı ağaçların kaldırılması sebebiyle kamuoyunda oluşan tepkilere yanıt verdi. Kentin yeşiline duyulan saygıyı önemsediklerini belirten Kahveci, uygulamanın bilimsel raporlar, teknik değerlendirmeler ve resmi kurum kararları doğrultusunda gerçekleştirildiğini açıkladı.
Başkan Kahveci, kavşak düzenleme çalışmalarının, İl Trafik Komisyonu’nun 6 Ocak 2026 tarihli kararı doğrultusunda yapıldığını belirtti. Proje, Kütahya Belediyesi Ulaşım Hizmetleri Müdürlüğü, İklim Değişikliği ve Sıfır Atık Müdürlüğü ile Park ve Bahçeler Müdürlüğü ortaklığında yürütülüyor.
Kavşak düzenlemesinin temel hedefinin şehir içi trafik akışını rahatlatmak ve Kütahya Şehir Hastanesi güzergahındaki acil müdahale araçlarının olay yerine hızlı ulaşımını sağlamak olduğu vurgulandı. Başkan Kahveci, mevcut ağaçların korunmasını öncelikle hedef olarak belirlediklerini, ancak trafik güvenliği ve acil araçların geçişinin sağlanması için 25 ağacın kaldırılmasının kaçınılmaz olduğunu ifade etti.
Ağaçların başka bir yere taşınma seçeneğinin değerlendirildiğini belirten Kahveci, teknik raporlar doğrultusunda bunun uygulanabilir bulunmadığını söyledi. Meydan Kavşağı’nın yoğun trafik akışına sahip olduğunu vurgulayan başkan, ağaçların kök sistemlerinin büyük oranda çevre düzenlemeleriyle bütünleştiğinden bu süreçte ağaçların zarar görmeden taşınmasının teknik olarak mümkün olmadığını aktardı.
Yapılan teknik incelemelerde, ağaçların kök bölgelerinde çeşitli altyapı hatlarının bulunduğu belirtildi. Bu nedenle yapılacak bir söküm işleminin altyapıya zarar verebileceği kaydedildi. Altyapının korunması ve kamu hizmetlerinin kesintiye uğramaması açısından ağaçların kaldırılmasının zorunlu hale geldiği ifade edildi.
Kahveci, kavşak düzenlemesinin tamamlanmasıyla birlikte araçların ışıklarda bekleme sürelerinin azalacağını ve bu sayede yakıt tüketimi ve egzoz emisyonlarının düşeceğini belirtti.
Ağaçların kaldırılmasına yönelik duyulan hassasiyetin anlaşıldığını ifade eden Başkan Kahveci, Kütahya Belediyesi’nin yeşil alan yatırımlarını sürdüreceğini vurguladı. Ayrıca, 2026 yılında 739 yeni ağaç dikileceğini açıkladı. Kahveci, ulaşım projelerinin çevresel etkilerini en aza indirmek için yeşil alan uygulamalarına önem verileceğini sözlerine ekledi.
Başkan Eyüp Kahveci, "Kütahya’mız için attığımız her adımda doğayı ve insanı birlikte düşünüyoruz. Daha güvenli, daha yaşanabilir ve daha yeşil bir şehir hedefiyle çalışmalarımızı sürdürüyoruz" dedi.

EYÜP KAHVECİ