Kocaeli'de bir grup genç, asansörün girişini kapatarak çevreyi kirletti. Gençlerin duyarsız ve uygunsuz davranışları güvenlik kamerasına yansıdı. Kocaeli Büyükşehir Belediyesi, vatandaşların güvenli ve konforlu ulaşımını sağlamak amacıyla kentin dört bir yanında asansör ve yürüyen merdivenler hizmete sunmuş olsa da, bu yapılar zaman zaman sorumsuz davranışların hedefi olabiliyor.
Son örnek, Gebze Hünkar Üst Geçidi'nde yaşandı. Akşam saatlerinde gerçekleşen olay, güvenlik kameraları tarafından kaydedildi. Görüntülerde, dört kişilik bir grubun üst geçitte bulunan asansörün girişini kapattığı görülüyor.
Asansör önünü adeta işgal eden şahıslar, yedikleri çekirdeklerin kabuklarını da yere attı. Bu davranışlar, vatandaşların kullanımına açık alanı kirleten ve geçişi zorlaştıran bir durum yaratıyor. Özellikle yaşlılar, engelli bireyler, hamileler ve çocuklu ailelerin ulaşımını kolaylaştırmak amacıyla hizmete sunulan bu asansörler, her gün binlerce kişi tarafından kullanılıyor.
Bölgedeki temizlik çalışmalarını yürüten Kocaeli Büyükşehir Belediyesi, ortak kullanım alanlarının korunması ve kamu malına sahip çıkılması konusunda vatandaşlara duyarlılık çağrısında bulundu.

Asansörün önünü kapatıp çekirdek kabuklarını yere attılar: O anlar kamerada