Van’da yaz mevsiminin gelişi, Sobacılar Çarşısı’nda semaver ve mangal satışlarını önemli ölçüde artırdı. Hava sıcaklıklarının artması ve yazın kendini hissettirmesi, piknik sezonunu da beraberinde getirdi. Şehrin sahil kenarları ve yeşil alanlarına olan ilgi artarken, kentteki semaver ve mangal kültürü de yeniden canlandı.
Sobacılar Çarşısı’nda, hem toptan hem de perakende satış yapan esnafların yoğun çabaları gözlemleniyor. Sabahın erken saatlerinden akşam geç saatlere kadar süren üretim, talebi karşılamak için aralıksız sürüyor.
Uzun yıllardır esnaflık yapan Metin Akcan, yaz aylarının gelişiyle birlikte işlerin hareketlendiğini belirtti. Akcan, "Yaz ayları geldi, havalar ısınmaya başladı. Yazımızın gelmesiyle birlikte vatandaşlarımız da sahil kenarlarına, piknik alanlarına gidiyorlar. Bu dönem bizim için piknik sezonu diyebilirim. Satışlarımız hızlı bir şekilde devam ediyor. Hem toptan hem de perakende satışlarımız mevcut. Semaver ve mangal yapımlarında çok yoğun bir talep var" diye ekledi.
Ayrıca, bu yıl özellikle semaverlere olan ilginin yüksek olduğunu vurgulayan Akcan, "Biz aralık ayından itibaren üretime başlıyoruz çünkü yetişemiyoruz; aksi takdirde talebi karşılayamayız. Satışlarımız hızla devam ediyor" şeklinde konuştu.

VAN'DA YAZ MEVSİMİNİN GELİŞİYLE HAREKETLENEN PİKNİK SEZONU, SOBACILAR ÇARŞISI ESNAFININ SEMAVER VE MANGAL SATIŞLARINDA YOĞUN BİR TALEP DÖNEMİ YAŞANMASINI SAĞLADI.