Kastamonu Doğa Koruma ve Milli Parklar Müdürlüğü tarafından yapılan çalışmalar kapsamında, kene gibi zararlılarla biyolojik mücadele kapsamında 1.200 kınalı keklik doğaya salındı.
Tarım ve Orman Bakanlığı Doğa Koruma ve Milli Parklar Genel Müdürlüğü tarafından Kastamonu’ya getirilen keklikler, Merkez ilçeye bağlı Hacımuharrem köyünde ava kapalı bir alanda doğaya salındı. Ayrıca İhsangazi ve Hanönü ilçelerinde de keklik salımı gerçekleştirildi.
Doğa Koruma ve Milli Parklar Genel Müdürlüğü 10. Bölge Müdürü Ali Bozkurt, “Bugün burada biyolojik mücadele kapsamında Kastamonu ilimizde 1.200 keklik salınımı gerçekleştireceğiz. Hanönü ve İhsangazi ilçelerinin dışında merkeze bağlı Hacımuharrem köyümüzde toplam 1.200 keklik salımı yapıyoruz. Hayırlı uğurlu olsun.” dedi.
Hacımuharrem köyü muhtarı Kadir Çavdarcı da, “Köyümüzde böcek türleri çok var. Bu zararlılardan korunmak amacıyla Tarım ve Orman Bakanlığı’na başvurarak keklik salınmasını talep ettik. Bugün de köyümüze kene ve yabani böceklerin toplanması konusunda keklik salındı. Tarım ve Orman Bakanlığı’na ve Milli Parklar Müdürlüğü’ne çok teşekkür ediyorum.” şeklinde konuştu.
Yapılan konuşmaların ardından keklikler, TKDK İl Koordinatörü Ahmet Kuyulu, Doğa Koruma ve Milli Parklar 10. Bölge Müdürü Ali Bozkurt, Kastamonu Doğa Koruma ve Milli Parklar Müdürü Yalçın Uyanık ve vatandaşlarla birlikte doğaya salındı.

Kastamonu'da doğaya bin 200 kınalı keklik salındı