Kastamonu’da yaşayan 55 yaşındaki Bilal Dere, iki yıl süresince kemik ağrıları ve kansızlık şikayetleri ile mücadele ederek, hayatının büyük bir kısmını sağlık sorunları ile geçirdi. Dere’nin belirtilerinin nedeninin, Kastamonu Eğitim ve Araştırma Hastanesi'ndeki tetkiklerle kemik iliği kanseri olduğu belirlendi.
İki yıldır devam eden ağrıları nedeniyle uzanamadığı geceler geçiren Dere, gittiği hastanelerde çeşitli teşhisler almasına rağmen, kesin bir tanı koyulamamıştı. En nihayetinde, Kastamonu Eğitim ve Araştırma Hastanesi Acil Servis Polikliniği'ndeki doktorunun yönlendirmesiyle Hematoloji Bölümü'ne yönlendirilen Dere, burada Uzm. Dr. Aslıhan Sezgin tarafından muayene edildi. Yapılan tetkikler sonucu, Dere’ye multipl miyelom (kemik iliği kanseri) tanısı kondu.
Uzm. Dr. Aslıhan Sezgin, kemik iliği kanserinin en çok 50’li ve 60’lı yaş grubunda görülen ancak son yıllarda daha genç yaşlarda da teşhis konulabilen bir hastalık olduğuna dikkat çekti. Sezgin, "Kemik iliği kanseri, etkisini genellikle ağır kemik ağrıları, böbrek yetmezliği ve kansızlığın belirtileri ile gösterir" şeklinde açıklamalar yaptı.
Dere’nin hastalığını hızlı bir şekilde tahlillerle tespit ettiklerini ifade eden Dr. Sezgin, "Ne kadar hızlı tanı koyabilirsek, hastalığın ilerleme riskini azaltma şansımız oluyor. Hastamızın kan takılmasına ihtiyaç duymadığı bir tedavi sürecine geçildi" dedi.
Bilal Dere ise, sürdüğü ağrılar sebebiyle yaşadığı zorlukları aktarırken, Kastamonu Eğitim ve Araştırma Hastanesi'ndeki ekibe olan minnettar olduğunu belirtti. Dere, "Hastanede teşhisin ardından tedavi sürecine geçildi. İki yıl süresince yaşadıklarım için teşekkürlerimi sağlık kurumlarına ilettim" diyerek duygularını ifade etti.

UZM. DR. ASLIHAN SEZGİN TARAFINDAN MUAYENE EDİLDİ. HASTANIN BELİRTİLERİNDEN ŞÜPHELENEN SEZGİN TARAFINDAN YAPILAN TETKİKLER NETİCESİNDE DERE'YE