Liv Hospital Samsun Psikiyatri Kliniği'nden Uzm. Dr. Mehmet Çevik, internet bağımlılığının gelecekte ciddi bir sağlık sorunu haline geleceği konusunda uyardı. Çevik, 2014 verilerine göre Türkiye nüfusunun neredeyse yarısının internet kullanıcısı olduğunu belirterek, yalnızca gençlerin değil, orta yaş grubunun da bu bağımlılıktan etkilendiğini kaydetti.
Dr. Çevik, “İnsanların organik bağlardan giderek uzaklaştığı ve makine üzerinden ilişkilerini yönlendirdiği bir dünyadayız. Önümüzdeki 10 yıl içerisinde internet bağımlılığı, en ciddi hastalıklardan biri olacaktır.” ifadesini kullandı.
İnternet bağımlılığı teriminin yetersiz kaldığını ifade eden Çevik, oyun bağımlılığı, sosyal ağ bağımlılığı ve selfie bağımlılığı gibi alt grup bağımlılıkların da tanımlandığını belirtti. Özellikle Muğla’da yaşanan selfie ölümü sonrasında çekilen selfie sayısının 10 kat arttığına dikkat çekti.
Uzm. Dr. Çevik, “Eğer internetle güne başlıyor ve günde 4-5 saatten fazla internette kalıyorsanız, sosyal medya için fotoğraf yüklemeyi ilk düşündüğünüz şey yapıyorsanız, bu, terapi sürecine başlamayı düşünmeniz için bir işaret olabilir.” şeklinde önerilerde bulundu.

UZM. DR. MEHMET ÇEVİK