Hatay’da 2025-2026 eğitim-öğretim yılının sona ermesiyle bin 556 okulda 368 bin 320 öğrenci karne heyecanı yaşadı. Asrın felaketinin yaralarının sarıldığı Hatay’da, depremin ardından inşa edilen eğitim yuvaları öğrencilerine hizmet vermeye devam ediyor.
Depremin ardından Hataylıların yeniden memleketlerine dönmesiyle birlikte öğrenci sayısında artış gözlemlendi. Kentteki 368 bin 320 öğrenci, eğitim-öğretim yılını tamamlayarak karne aldı. Öğrencilerle birlikte kentte görev yapan 24 bin 98 öğretmen de bu süreci başarıyla gerçekleştirerek eğitim öğretim yılını sonlandırdı.
Vali Mustafa Masatlı, Samandağ ilçesinde bulunan Azize Süleyman Yalçın İlkokulu’nda düzenlenen törenle öğrencilere karnelerini dağıttı. Tören sonrası bir açıklama yapan Vali Masatlı, eğitim öğretim yılını huzur ve başarıyla tamamlamanın mutluluğunu paylaştı. Öğrencilere, öğretmenlere, okul yöneticilerine ve velilere emeklerinden dolayı teşekkür eden Masatlı, deprem sonrası eğitim altyapısının güçlendirilmesi için çalışmaların aralıksız sürdüğünü belirtti.
Vali Masatlı ayrıca öğrencilere yaz tatilini dinlenerek, bol bol kitap okuyarak ve teknolojiyi daha az kullanarak değerlendirmeleri tavsiyesinde bulundu.

HATAY’DA 2025-2026 EĞİTİM-ÖĞRETİM YILININ SONA ERMESİYLE BİN 556 OKULDA 368 BİN 320 ÖĞRENCİ KARNE HEYECANI YAŞADI.