Düzce Belediyesi, kentte risk oluşturan ve kullanım ömrünü tamamlayan yapıların ortadan kaldırılması amacıyla çalışmalarını sürdürmektedir. Bu kapsamda, Aziziye Mahallesi’nde bulunan eski pazaryerinin yıkımı tamamlanmıştır.
Merkez Pazaryeri ve Tuhafiyeciler Pazarı’nın hizmete girmesinin ardından atıl durumda kalan eski pazaryeri, bölge sakinlerinin birçok şikayetine konu olmakla birlikte, iş makineleriyle kontrollü şekilde yıkılmıştır. Kepçelerle gerçekleştirilen yıkım çalışmaları sırasında, yılların etkisiyle dayanıklılığını kaybeden yapıların ne kadar yıprandığı da gözler önüne serilmiştir. Bölgedeki yapıların, küçük bir müdahaleyle dahi yerle bir olduğu gözlemlenmiştir.
Öte yandan, kentsel dönüşüm alanı ilan edilen ve dönüşüm çalışmaları TOKİ marifetiyle gerçekleştirilecek olan Eski Sanayi Çarşısı’nın da benzer riskleri taşıdığına dikkat çekilmiştir. Düzce Belediye Başkanı Dr. Faruk Özlü, eski yapıların oluşturduğu tehlikeye vurgu yaparak, "Allah korusun bir deprem olsaydı, burası yerle bir olur, can ve mal kaybı yaşanabilirdi. Eski pazaryerinde gördüğümüz tablo, riskli yapıların ne kadar büyük tehlike oluşturduğunu gösteriyor. Eski sanayi çarşısı da aynı durumda. Orası da şehrimizin gelişimi ve güvenliği açısından öncelikle dönüşmesi gereken bir alan. Bu vesileyle eski sanayi çarşısındaki mülk sahiplerine ve esnaflarımıza yeniden bir çağrıda bulunuyorum. Bir an önce burayı boşaltalım, riskli yapılardan şehrimizi kurtaralım. Kentsel dönüşümü gerçekleştirerek, burayı da daha güvenli ve modern bir hale getirelim" ifadelerini kullanmıştır.

DÜZCE BELEDİYESİ, KENTTE RİSK OLUŞTURAN VE KULLANIM ÖMRÜNÜ TAMAMLAYAN YAPILARIN ORTADAN KALDIRILMASI AMACIYLA ÇALIŞMALARINI SÜRDÜRÜYOR. BU KAPSAMDA AZİZİYE MAHALLESİ’NDE BULUNAN ESKİ PAZARYERİNİN YIKIMI TAMAMLANDI.