Tarım ve Orman Bakanı İbrahim Yumaklı, bitki koruma ürünleri için B reçete uygulamasının 1 Temmuz’dan itibaren Türkiye çapında yaygınlaştırılacağını duyurdu. Bakan Yumaklı, bu uygulamanın çevre ve insan sağlığının korunması amacıyla hayata geçirildiğini belirtti.
Bitkisel üretimin sürdürülebilirliği ve pestisit kaynaklı risklerin azaltılması hedefiyle gerçekleştirilen bu sistemle, yalnızca bitkisel üretim yapan çiftçilerin bitki koruma ürünlerine erişim sağlaması mümkün olacak. Yumaklı, “Sadece üretim alanı için satış ve kullanım yapılabilecek, önerilen doz kadar zirai ilaç alınabilecektir.” ifadelerini kullandı.
Bakan Yumaklı, B reçete sisteminin elektronik ortamda kaydedileceğini ve hem reçetelendirme hem de satış süreçlerinin dijital izlenebilirliğinin sağlanacağını sözlerine ekledi. Bu sistemin Mersin, Samsun, Ankara ve Kırklareli'nde 12 Ocak’ta pilot olarak uygulamaya alındığını hatırlatarak, 1 Temmuz itibarıyla 81 ilde eş zamanlı olarak başlayacağını duyurdu.
Yumaklı, uygulama ile birlikte tarım alanında haksız kazanç teşebbüslerine karşı önlem alacaklarına dikkat çekti. “Bu bir devrim. Bu Türkiye’de pestisit alanında tüm sorunları çözmeye aday bir sistem.” ifadelerini kullandı.
Bakan, sistemin kesintisiz çalışmasını sağlamak ve vatandaşların güvenilir gıdaya erişimini temin etmek için gerekli denetimlerin yapılacağına söz verdi. “Kullanılan pestisitlerin belirli kriterler ışığında belirleneceği bir sistem geliştirdik. Bu sistem sayesinde tarımsal üretim daha güvenilir hale gelecektir.” dedi.
Yumaklı, son olarak, sistemin başarılı bir şekilde uygulanması için tüm Tarım ve Orman İl müdürlerini bilgilendirmeye devam edeceklerini vurgulayarak, karşılaşılacak sorunların hızlı bir şekilde çözüme kavuşturulmasının önemini yineledi.

Bitki koruma ürünleri için B reçete uygulaması Türkiye'de yaygınlaştırılacak