Başkan Yılmaz: "Koruduğumuz her ağaç geleceğe yatırımdır"

Bursa Belediyeler Birliği Başkanı Oktay Yılmaz, orman yangınlarına karşı ortak sorumluluğa dikkat çekti.

24.06.2026-13:44 - (Son Güncelleme: 24.06.2026-13:44)
Başkan Yılmaz: "Koruduğumuz her ağaç geleceğe yatırımdır"

Bursa'da orman yangınları ile mücadeleye dikkat çekildi

Orman yangınlarıyla mücadelede herkesin ortak sorumluluğu olduğunu vurgulayan Bursa Belediyeler Birliği Başkanı Oktay Yılmaz, "Koruduğumuz her ağaç aslında geleceğe yaptığımız bir yatırımdır" dedi.

Bursa Belediyeler Birliği ve Bursa Orman Bölge Müdürlüğü, yaz aylarında artan orman yangınlarına dikkat çekmek amacıyla Barış Manço Kültür Merkezi’nde bir etkinlik düzenledi. 'Orman Yanarsa Gelecek Susar' sloganı ile yapılan Orman Yangınları Farkındalık Programı, toplumsal bilincin artırılması için önemli adımlar atıldı.

Etkinlikte, yaz aylarında artan orman yangınlarının nedenleri ve önleyici tedbirler ele alındı. Toplantıya, Bursa Vali Yardımcısı Hulusi Doğan, Yıldırım Kaymakamı Metin Esen, Gürsu Belediye Başkanı Mustafa Işık, Orhangazi Belediye Başkanı Bekir Aydın, Bursa Orman Bölge Müdürü Erdal Şahan ve sivil toplum kuruluşlarının temsilcileri katıldı.

Programda konuşan Oktay Yılmaz, iklim değişikliğinin etkilerinin açıkça görüldüğünü belirtti ve, "Yangınları sadece bir çevre meselesi olarak değerlendiremeyiz. Orman yangınları, pek çok alanda büyük etkiler yaratan bir risk faktörüdür. Dolayısıyla koruduğumuz her ağaç geleceğimize yapılan bir yatırımdır. Geçtiğimiz yıl yaşadığımız orman yangını afeti birçok şeyi gözden geçirmeyi zorunlu kılıyor" dedi.

Yılmaz, afetlere bütüncül bir bakış açısıyla yaklaşılması gerektiğini ve yangınların önlenmesine yönelik önlemlerin önemine dikkat çekti. "Yerel yönetimler, kamu kuruluşları, sivil toplum ve vatandaşlar olarak hepimizin bu mücadelede önemli sorumlulukları var. Bilinçli bir toplum, afetlere dirençli şehirler oluşturur." ifadelerini kullandı.

Bursa Vali Yardımcısı Hulusi Doğan, geçtiğimiz yıl Bursa ve Türkiye genelinde orman yangınlarıyla mücadele edildiğini hatırlatarak, "Bu yıl da yüksek sıcaklıklar nedeniyle yangın riski devam ediyor. Tüm vatandaşlarımız yangın riskine karşı dikkatli olmalı." diye konuştu.

Bursa Orman Bölge Müdürü Erdal Şahan ise, orman yangınları ile mücadelede en büyük başarının yangınların önlenmesinde yattığını vurguladı ve, "Ormanlarımızı korumak için hepimiz üzerine düşeni yapmalıyız." dedi. Program, yetkililerin sunumları ile sona erdi.

ORMAN YANGINLARIYLA MÜCADELEDE HERKESİN ORTAK SORUMLULUĞU OLDUĞUNU VURGULAYAN BURSA BELEDİYELER...

ORMAN YANGINLARIYLA MÜCADELEDE HERKESİN ORTAK SORUMLULUĞU OLDUĞUNU VURGULAYAN BURSA BELEDİYELER BİRLİĞİ BAŞKANI OKTAY YILMAZ, "KORUDUĞUMUZ HER AĞAÇ ASLINDA GELECEĞE YAPTIĞIMIZ BİR YATIRIMDIR" DEDİ.

YORUM YAZ!..
Modal