Aydın’da uzun süredir etkisini sürdüren serin havanın ardından sıcaklıklar aniden yükseldi. Termometreler geçmiş yıllardaki Haziran ayı ortalamalarının oldukça üstünde bir dereceye çıkarak 42 dereceye ulaştı. Hissedilen sıcaklık ise 47 derece civarında dolaşmakta. Bu ani sıcaklar, kentteki yaşamı da derinden etkiledi.
Ülke genelindeki hava sıcaklıklarında artış yaşanırken, Aydın’da da bu durum mevsim normallerinin üzerindeydi. Haziran ayı için en yüksek sıcaklık ortalaması 33,5 derece, en düşük ortalama ise 18,3 derece olarak belirlenmişti. Ancak, bu dönem içinde görülen sıcaklıklar, Aydınlılar için hayli zorlayıcı hale geldi.
Elif Sinan isimli bir vatandaş Adana’dan Aydın’a gelirken, “Aydın’ın sıcağı benim için çok güzel. Şu an esiyor. Adana’nın sıcağını görmenizi istemem. Aşırı sıcak orada.” dedi. Ayrıca, Yücel İlbaş ise, “Biz alıştık. 30 senedir böyle ama sıcak. Klima ile soğuyoruz.” diyerek durumu yorumladı.
Mehmet Can Kırmızı ise Manisa’nın Gölmarmara ilçesinden geldiğini belirterek, “Burada aşırı sıcak. Tarlada bile böyle bir sıcaklık yok.” ifadelerini kullandı. Üniversite öğrencisi
Ebru Öztürk ise, “Aydın’ın sıcağına adapte olamıyorum.” diyerek, yazın Aydın’da yaşamanın zor olduğunu dile getirdi.
Uzmanlar, özellikle öğle saatlerinde dışarı çıkılmaması konusunda uyarıda bulunuyor. Aydın’da sıcak havaların önümüzdeki günlerde de devam etmesi bekleniyor. **Gamze Çakır**, Aydın’ın sıcaklığının Alanya’ya göre daha yakıcı olduğunu vurgulayarak, “Burada sıcaklık insanın vücudunu yakıyor.” dedi.
Geçmişte Aydın’da görülen sıcaklıkları hatırlatan vatandaşlardan Mehmet Cırban, “1986 yılında 48 dereceleri bulmuştu sıcaklık. Şimdi de var ama bizler şimdi nane molla olduk.” diyerek, geçmiş deneyimlerini aktardı. Gülizar Güldal ise, “Eskiden bu kadar sıcak olmuyordu bizim çocukluğumuzda ama artık aşırı sıcak.” ifadelerini kullandı.

AYDIN’DA UZUN SÜREDİR ETKİSİNİ SÜRDÜREN SERİN HAVANIN ARDINDAN SICAKLAR BİRDEN ETKİSİNİ GÖSTERDİ.