Novo Nordisk ve TÜSEB iş birliği anlaşması
Novo Nordisk Türkiye ile Türkiye Sağlık Enstitüleri Başkanlığı (TÜSEB), Türkiye’nin uluslararası klinik araştırma ekosistemindeki konumunu güçlendirmek amacıyla bir iş birliği protokolüne imza attı. Bu anlaşma ile Türkiye’nin küresel klinik araştırmalar alanındaki bilimsel üretiminin ve görünürlüğünün artırılması hedefleniyor.
Novo Nordisk, 30 yıldır Türkiye'de aktif olarak faaliyet göstererek diyabet, obezite ve nadir hastalıklar gibi alanlarda küresel bir birikimle Türkiye’nin araştırma ekosistemi arasında köprü oluşturuyor. Türkiye, şirketin küresel klinik araştırmaları için stratejik bir konumda yer almakta. Son beş yılda, Türkiye’de 700 hekimin ve 2,100’ün üzerinde hastanın yer aldığı 34 klinik araştırma yürütüldü. Ayrıca, 2024 yılında klinik araştırma yatırımlarının bir önceki yıla göre iki katına çıkması bekleniyor. İstanbul'daki Bölgesel Klinik Araştırma Merkezi ise Türkiye'nin yanı sıra Cezayir, Fas, Lübnan, Mısır, Umman ve Suudi Arabistan'daki çalışmaları koordine ederek bölgenin bilimsel kapasitesinin gelişimine katkı sağlıyor.
İş birliği protokolü imza töreni
TÜSEB ve Novo Nordisk arasında gerçekleştirilen bu iş birliğinin büyütülmesi, Türkiye’nin araştırma ekosistemine sunulan katkıyı da artırmaya devam edecek. Anlaşmanın imza töreni, Ankara’da gerçekleştirildi. Törene, TÜSEB Başkanı Prof. Dr. Ümit Kervan, Novo Nordisk Türkiye Genel Müdürü Bike Başaklar ve Kıdemli Medikal Direktörü Dr. Ömer Buğra Bahadır katıldı.
TÜSEB Başkanı Kervan’ın açıklamaları
TÜSEB Başkanı Prof. Dr. Ümit Kervan, törende yaptığı konuşmada, "TÜSEB olarak, ülkemizin sağlık teknolojileri ve bilimsel araştırma-geliştirme alanındaki potansiyelini en üst seviyeye çıkarmayı misyon olarak görüyoruz. Üreten Sağlık vizyonumuz doğrultusunda, Türkiye’yi hem yenilikçi tedaviler hem de küresel ölçekte bilimsel bilgi üreten bir merkez haline getirmeyi hedefliyoruz. Novo Nordisk ile imzaladığımız bu iş birliği protokolü, klinik araştırma ekosistemimizi uluslararası standartlarda güçlendirmek adına kıymetli bir adımdır" ifadelerini kullandı.
Başaklar’dan yenilikçi tedavi mesajı
Novo Nordisk Türkiye Genel Müdürü Bike Başaklar ise, "Türkiye Sağlık Enstitüleri Başkanlığı ile imzaladığımız iş birliği, ülkemizin klinik araştırma ekosistemine olan güvenimizin somut bir yansıması. Bilimsel bilginin paylaşılması ve araştırma kapasitesinin güçlendirilmesi bizim için stratejik bir öncelik. Bu protokolle hem hekimlerimizin bilgi birikimine katkı sağlamayı hem de hastaların yenilikçi tedavilere erişimini hızlandırmayı hedefliyoruz" dedi.
Bahadır’ın görüşleri
Novo Nordisk Türkiye Kıdemli Medikal Direktörü Dr. Ömer Buğra Bahadır ise, "Bu iş birliği, klinik araştırma süreçlerinin daha etkin ve sürdürülebilir bir yapıya kavuşması açısından önemli bir adım. TÜSEB ile birlikte yapacağımız çalışmalar, araştırmacılarımızın uluslararası standartlarda bilgi ve deneyim paylaşımına katkı sağlayacak. Hedefimiz, Türkiye’deki klinik araştırma altyapısını güçlendirirken hastalarımıza daha hızlı ve güvenilir bilgi ulaştırmaktır" açıklamasında bulundu.
TÖRENE TÜSEB BAŞKANI PROF. DR. ÜMİT KERVAN (SAĞDAN İKİNCİ) İLE NOVO NORDİSK TÜRKİYE GENEL MÜDÜRÜ BİKE BAŞAKLAR (SOLDAN İKİNCİ) VE KIDEMLİ MEDİKAL DİREKTÖRÜ DR. ÖMER BUĞRA BAHADIR (EN SOLDA) KATILDI.