Sakarya'da Toplu Taşıma Krizi
Sakarya'da minibüs ve dolmuş işletmecileri, artan işletme maliyetleri ve Sakarya Büyükşehir Belediyesi'nin toplu taşıma tarifeleri nedeniyle sefer sayılarını saat başı olacak şekilde azaltma kararı aldı. Bu durum, özellikle sıcak havalarda duraklarda uzun süre beklemek zorunda kalan vatandaşlarda ciddi mağduriyetlere yol açtı. Sakarya Büyükşehir Belediyesi Ulaşım Dairesi Başkanlığı, yaşanan durumu düzeltmek için harekete geçti.
Dolmuş şoförlerinin sefer sayılarını azaltmasının ardından, vatandaşlar duraklarda zorluk yaşarken, Sakarya Minibüsçüler Odası Başkanı Ali Bektaş, konuyla ilgili açıklamalarda bulundu.
Sefer Sayılarının İndirilmesi Hakkında Açıklamalar
Ali Bektaş, belediyenin ulaşım politikalarını eleştirerek, 'Belediye şu an çalışıyor ve birçok noktada bedava taşımacılık yapıyor. Bizim kazanç elde etmemiz mümkün olmuyor. Amacımız, bu durumu vatandaşlarımızı fazla mağdur etmeden çözmek.' diye konuştu.
Bektaş, bir yolcunun taşınma maliyetinin 32 ila 36 lira arasında olduğunu belirterek, 'Eğer 36 liranın altında bir yolcu taşıyorsak zarar ediyoruz.' ifadelerini kullandı.
Esnafın Endişeleri ve Vatandaşların Mağduriyetleri
Bektaş, belediyenin bedava yolcu taşımasının esnafa zarar verdiğini savunarak, 'Eğer biz istenmiyorsak, o zaman dolmuşları çalıştırtmasınlar.' şeklinde sert eleştirilerde bulundu.
Ayrıca, dolmuş bekleyen bir vatandaş ise, 'Çocuklarım yoruldu, susadı. Bakımsız bekliyoruz.' diyerek durumu kendince aktardı. Bir başka vatandaş ise, hastaneye gitmek için yola çıktığını ancak dolmuşların gelmediğini belirtip, sıkıntı yaşadığını kaydetti.
SICAK HAVADA DURAKLARDA UZUN SÜRELER BEKLEMEK ZORUNDA KALAN VATANDAŞLAR MAĞDURİYET YAŞADI