24.06.2026-10:14 (Son Güncelleme:24.06.2026-10:14)

Manisa’da bağımlılıkla mücadelede önleyici adımlar masaya yatırıldı

Manisa'da Vali Vahdettin Özkan başkanlığında toplanan Bağımlılıkla Mücadele İl Koordinasyon Kurulu, önleyici çalışmaların artırılmasını ele aldı.

Bağımlılıkla Mücadele İl Koordinasyon Kurulu Toplantısı, Vali Vahdettin Özkan başkanlığında gerçekleştirildi. Toplantıda, 2026 yılının ilk beş ayında yürütülen çalışmalar değerlendirildi ve kurumlar arası koordinasyonun güçlendirilmesi ile önleyici faaliyetlerin artırılması konuları ele alındı.

Kurul toplantısı, Şehzadeler Kaymakamlığı Toplantı Salonu'nda düzenlendi. Toplantıya, kurul üyesi kamu kurum ve kuruluşlarının temsilcileri, yerel yönetimler, üniversite, sivil toplum kuruluşları ve ilgili kurumların yöneticileri katıldı.

Açılış konuşmasını yapan Vali Özkan, bağımlılıkla mücadelenin tüm kurumların ortak sorumluluğu olduğunu belirterek, sağlıklı ve huzurlu bir toplum oluşturma hedefi doğrultusunda çalışmaların kararlılıkla sürdürüldüğünü ifade etti. Toplumun zararlı alışkanlıklardan uzak bir yaşam iklimine kavuşmasının önemine dikkat çeken Özkan, "Sağlıklı, huzurlu ve zararlı maddelerden uzak bir şehir ve memleket idealine ulaşmak için her birimize düşen fiili görevler bulunmaktadır. Bu görevleri etkin şekilde yerine getirmemiz gerekmektedir," dedi.

Vali Özkan, bağımlılıkla mücadelede önleyici ve kapsayıcı yaklaşımın önemine vurgu yaparak, "Sahada tek bir kişiyi dahi dışarıda bırakmayacak bir anlayışla hareket etmeliyiz. Risk altındaki bireylere zamanında ulaşmak, onları doğru destek mekanizmalarıyla buluşturmak ve rehabilitasyon süreçlerini etkin şekilde takip etmek büyük önem taşımaktadır. Bunun yanında madde arzının kontrol altında tutulması ve denetim faaliyetlerinin kararlılıkla sürdürülmesi gerekmektedir," ifadesini kullandı.

Toplantıda, İl Sağlık Müdürlüğü tarafından "Bağımlılık ile Mücadele 2026 Yılı İlk 5 Aylık İl Değerlendirme Sunumu" gerçekleştirildi. Sunumda, bağımlılıkla mücadele kapsamında yürütülen eğitim faaliyetleri, danışmanlık ve tedavi hizmetleri, rehabilitasyon çalışmaları hakkında bilgi verildi. Ayrıca, Manisa İl Milli Eğitim Müdürlüğü tarafından okullarda yürütülen bağımlılıkla mücadele programları ve Manisa Gençlik ve Spor İl Müdürlüğü tarafından yapılan bağımlılığı önleyici eğitimler değerlendirildi.

Toplantı, kurul üyelerinin görüş ve önerilerinin alınmasının ardından bağımlılıkla mücadelede kurumlar arası iş birliğinin güçlendirilmesine yönelik alınan kararlarla sona erdi.

BAĞIMLILIKLA MÜCADELE İL KOORDİNASYON KURULU TOPLANTISI, VALİ VAHDETTİN ÖZKAN BAŞKANLIĞINDA GERÇEKLEŞTİRİLDİ. TOPLANTIDA 2026 YILININ İLK BEŞ AYINDA YÜRÜTÜLEN ÇALIŞMALAR DEĞERLENDİRİLİRKEN, KURUMLAR ARASI KOORDİNASYONUN GÜÇLENDİRİLMESİ VE ÖNLEYİCİ FAALİYETLERİN ARTIRILMASINA YÖNELİK KONULAR ELE ALINDI.

Haber365
bilgi@haber365.com.tr