24.06.2026-12:05 (Son Güncelleme:24.06.2026-12:05)

55 yaşında üniversite hayaline kavuşan adam, 59 yaşında mezun oldu

Eğitimi 55 yaşında başlayan Mehmet Kocagöl, 59 yaşında mezuniyet sevincini yaşadı. Yüksek lisans hedefi ise Avrupa’da yaşayan Türkler üzerine.

Gençliğinde üniversite okuma hayalini, babasının rahatsızlığı ve maddi imkansızlıklar nedeniyle gerçekleştiremeyen Mehmet Kocagöl, 55 yaşında başladığı üniversite eğitimini 59 yaşında tamamladı. Hayalini kurduğu üniversiteye girdiğinde, torunuyla birlikte aynı sınıfta eğitim alması da dikkat çekti.

Aksaray’da liseyi bitirdikten sonra, ailesinin bakımına destek olabilmek için Almanya’ya giden Kocagöl, burada babasının bakımını üstlendi. 1987 yılında evlenmek üzere Aksaray'a dönen Kocagöl, düğünün ardından tekrar Almanya’ya döndü. 2004 yılında babasının vefatının ardından hayatına yön vermeye başlayan Kocagöl, 2 çocuğunun evlenmesinin ardından kendi hayalleri için adım attı.

Üniversite okumak en büyük hayali olan Kocagöl, dört torun sahibi olduktan sonra Aksaray’a dönerek üniversite sınavını kazandı. Aksaray Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi Bölümü’ne kaydını yaptırarak 55 yaşında eğitim hayatına başladı.

Kocagöl, üniversite eğitimini 4 yıl boyunca çocuğu yaşındaki gençlerle ve 2 yıl boyunca torunuyla birlikte sürdü. Aksaray Valisi Murat Duru'dan belgelerini alınca hayatındaki önemli bir başarıyı daha elde etmiş oldu. Şimdi hedefi, yüksek lisans yapmak.

Mezuniyetinin ardından duygularını paylaşan Kocagöl, “59 yaşında mezun olmak çok güzel bir duygu. Eğitim hayatım 55 yaşında başladı ve bu sürecin burada bitmeyeceğini düşünüyorum. Önümüzdeki yıl yüksek lisans yapmayı planlıyorum. Avrupa’da yaşayan Türkler üzerine bir yüksek lisans yapacağım” dedi.

Kocagöl, eğitimin her yaşta önemli olduğunu vurguladı ve “Eğitimin asla yaşı yok, herkese tavsiye ederim. İnsanın istediği her zaman bunu sağlayabileceği gerçeğine inanıyorum” şeklinde konuşarak destek olan ailesine ve arkadaşlarına teşekkür etti.

GENÇLİĞİNDE ÜNİVERSİTEDE OKUMA HAYALİNİ, BABASININ RAHATSIZLIĞI VE MADDİ İMKANSIZLIKLARDAN DOLAYI GERÇEKLEŞTİREMEYEN, 55 YAŞINDA ÜNİVERSİTEYE BAŞLAYAN MEHMET KOCAGÖL, TORUNUYLA BİRLİKTE OKUDUĞU ÜNİVERSİTEDEN 59 YAŞINDA MEZUN OLDU. KOCAGÖL MEZUNİYET BELGESİNİ AKSARAY VALİSİ MURAT DURU'DAN ALDI.

Haber365
bilgi@haber365.com.tr