Çanakkale’nin Gökçeada ilçesi açıklarında, uzunluğu 2 metreye yaklaşan bir manta (şeytan) vatozu görüntülendi. Gökçeada açıklarında kılıçbalığı avcılığı yapan Fırat Sarıkaya, avlanmak için denize açıldığında karşılaştığı manta vatozunun o anları cep telefonuyla kaydetti.
Sarıkaya, "Bu canlıları burada denizlerimizde görmemiz çok güzel. Bizim sularımızın ne kadar verimli, temiz, güzel olduğunun belirtisi bu" ifadelerini kullandı.
Havada izleme deneyimi
Manta vatozu ile karşılaşmasını anlatan Sarıkaya şu şekilde konuştu: "Gökçeada’da kılıç balığı avcılığı yapan kişilerden bir tanesiyim. Birkaç gün önce kılıç balığı avı için çıktığımızda, dürbünle teknelerin üstündeki kulelere çıkıyoruz ve oradan deniz üzerinde balıkları gözlüyoruz. O sırada nadir türlerden olan mantaya rastladık. Yavaşça yanına giderek onunla etkileşimde bulunmaya çalıştık. O da meraklıydı, birlikte birkaç tur döndük. Çok güzel görüntüler verdi bize."
Daha büyük bir manta vatozu deneyimi
Sarıkaya, "Yaklaşık 1 hafta önce daha büyük bir manta vatozuna rastladık. Kanat açıklığı 3-3,5 metre arasında olan devasa bir vatozdu, ama o aynı fırsatı vermedi bizlere" dedi. Manta vatozlarının insanlara zararsız olduğunu belirten Sarıkaya, hayvanların beslenme biçimi ve özellikleri hakkında da bilgi verdi.
"Bu manta, sağında ve solundaki boynuz gibi gözüken çıkıntılar nedeniyle 'şeytan' olarak adlandırılıyor. Aslında manta vatozu daha doğru bir isim. Planktonlar ve küçük balıklarla beslenen bu canlılar, insanlara zarar vermez. Eğer bir gün denizde karşılaşırsanız, korkmayın; bu hayvanlar zararsızdır."
KILIÇBALIĞI AVCILIĞI YAPAN FIRAT SARIKAYA