24.06.2026-09:34 (Son Güncelleme:24.06.2026-09:34)

Gaziantep Büyükşehir Belediye Başkanı Fatma Şahin, EBRD Yeşil Şehirler Konferansına katıldı

Fatma Şahin, Yeşil Şehirler Konferansı'nda Gaziantep Modeli'ni tanıttı ve metro projesi için yeşil finansman konusunda müjde verdi.

Gaziantep Büyükşehir Belediye Başkanı Fatma Şahin, Londra’da düzenlenen Avrupa İmar ve Kalkınma Bankası (EBRD) Yeşil Şehirler Konferansı’nda Gaziantep Modeli ve yeşil dönüşümle ilgili tecrübelerini aktardı. Bu önemli etkinlikte Şahin, metro projesi için gerekli yeşil finansmanın EBRD ile yapacağı temaslarla sağlanacağını müjdeledi.

Konferansın İçeriği ve Gaziantep Modeli

Yeşil Şehirler Ağı’nın 10’uncu yılında Gaziantep ve Türkiye’yi temsil eden Başkan Fatma Şahin, düzenlenen başkanlar konferansında yer aldı. Burada “Yeşil Şehirlerden Yeşil Gezegene: Gaziantep Modeli” başlıklı sunumunda, kentteki yeşil dönüşüm sürecini ve edindiği tecrübeleri paylaştı. Ayrıca, “Dirençli Yeşil Şehir” yaklaşımını diğer belediye başkanları ve kurum temsilcileriyle tartıştı.

Yeşil Finansman Temasları

Konferans boyunca temaslarını sürdüren Başkan Fatma Şahin, temelinin atılmasına hazırlanan metro projesi için yeşil finansman sağlanması amacıyla EBRD ile görüşmeler yapacağını belirtti. Şahin, “EBRD’de yarın metro ile ilgili son görüşmeleri yapacağız. Bildiğiniz gibi metro için Cumhurbaşkanlığı kararnamesi çıktı. Yeşil finansman bulmam gerekiyordu. Yeşil finansmanı bularak ülkemize, şehrimize dönmüş olacağız” ifadeleriyle müjdeyi verdi.

Küresel Sorunlar ve Çözüm Arayışları

Konferansın ikinci gününde değerlendirmelerde bulunan Başkan Şahin, küresel ısınma ve orman yangınlarının tüm dünyanın en büyük sorunları olduğunu vurguladı. “Yeni bir dünya var. Yeni terminolojiye göre bizim bütün dünyayla fikir birliği, eylem birliği, söylem birliği oluşturmamız lazım” diyerek, bu sorunlara yönelik çözümler geliştirmeye odaklanmanın önemine dikkat çekti.

Gaziantep Modeli’nin Gelecek Vizyonu

Başkan Şahin, Gaziantep Modeli’nin dünya genelinde nasıl bir örnek teşkil edeceğini belirterek, “Her şey para değil. Doğru fikir, inovasyon ve iyi tasarım beraberinde büyük dönüşümlere neden oluyor. Gaziantep Modeli’nin bir dünya modeli olma noktasında çalışmalara devam edeceğiz” dedi.

GAZİANTEP BÜYÜKŞEHİR BELEDİYE BAŞKANI FATMA ŞAHİN, LONDRA’DA DÜZENLENEN AVRUPA İMAR VE KALKINMA BANKASI (EBRD) YEŞİL ŞEHİRLER KONFERANSI’NDA GAZİANTEP MODELİ VE YEŞİL DÖNÜŞÜMLE İLGİLİ TECRÜBELERİNİ AKTARIRKEN METRO İÇİN GEREKLİ YEŞİL FİNANSMANI EBDR’DE YAPACAĞI TEMASLARLA SAĞLAYACAĞININ MÜJDESİNİ VERDİ.

Haber365
bilgi@haber365.com.tr