Denizli’nin Tavas ilçesinde yaşayan 72 yaşındaki Mehmet Irmak, 1966 yılında okul hayatını bırakarak, babasından öğrenerek başladığı bisiklet ve motosiklet tamirciliği mesleğini 60 yıldır ilk günkü heyecanla sürdürüyor.
Irmak, yaklaşık 70 yıllık aile mesleği olan tamir işini, eğitimini tamamladıktan hemen sonra devralarak, aynı dükkânda çalışmaya devam ediyor. İlgisini ve bağlılığını mesleğine duyduğu sevgi ile anlatan Irmak, "Yaklaşık 70 yıldır babadan oğula bu mesleği yapıyoruz. 1966 yılında okul hayatımı sonlandırıp bu işe başladım. O günden bu yana bisiklet ve motosiklet tamiratına devam ediyoruz" dedi.
Teknolojinin ilerlemesiyle birlikte insanların bisikletlere olan ilgisinin azaldığını belirten Irmak, "Elektrikli bisikletlerin çıkışı normal bisikletlere olan talebi azalttı. Özellikle çocuklar, yaz tatillerinde bisiklete daha çok ilgi gösteriyor. Tavas, yokuşlu bir yer olduğu için bisiklet kullanımı eskiye oranla yaygın değil. Genellikle çocukların bisikletlerini tamir ediyoruz. Bazen de hobi veya spor amacıyla kullananların bisikletleri geliyor" şeklinde konuştu.
Bunun yanı sıra Irmak, kendi bisiklet koleksiyonuna da sahip olduğunu belirterek, "Değişik modellerde 20 bisikletim var. Eskiden bisiklet, önemli bir ulaşım aracıydı. Babam, bisikletleri 10 dakikası 10 kuruşa kiraya verirdi. O zamanlar çocuklar kuyruk olurdu. Yetişkinler ise günlük ve haftalık kiralardı. Bisiklet; tütün taşımada, pazar alışverişlerinde ve köyler arası ulaşımda yaygın şekilde kullanılıyordu. Günümüzde ise daha çok hobi ve spor amacıyla tercih ediliyor" dedi.
Mehmet Irmak, bisikletin hayatın vazgeçilmez bir parçası olduğunu vurgulayarak, "Popülerliği eski kadar olmasa da bisiklet, tıpkı radyo gibi hayatımızda yer alan vazgeçilmez bir şeydir. Geçmişle bugünü bir araya getiren bir simge" şeklinde konuştu.
Baba mesleğini sürdürüp 60 yıldır çocukların yüzünü güldürüyor