23.06.2026-13:47 (Son Güncelleme:23.06.2026-13:47)

Antalya Büyükşehir Belediyesi, CLIMAAX projesi kapsamında çalıştay düzenledi

Antalya Büyükşehir Belediyesi, CLIMAAX projesiyle iklim değişikliği etkilerini ele alan bir çalıştay düzenledi.

Antalya Büyükşehir Belediyesi, Avrupa Birliği’nin desteklediği CLIMAAX-MUHIR Projesi kapsamında "Bilimden Eyleme II: Antalya Kentsel Isı Adası ve Aşırı Sıcaklara Karşı Eylem Planı Katkı Çalıştayı" düzenledi. Etkinlik, iklim değişikliğinin etkilerini ve Antalya’nın aşırı sıcaklardan etkilenme potansiyelini tartışmak amacıyla gerçekleştirildi.

Çalıştayda kamu kurumları, STK'lar ve uzmanlar bir araya gelerek sunumlar, yuvarlak masa çalışmaları ve değerlendirmeler yaptı.

Çalıştayın açılışında konuşan Büyükşehir Belediyesi Genel Sekreter Yardımcısı Dr. Çiğdem Hacıoğlu, iklim değişikliğinin etkilerini ilk kez 2021 yılında Manavgat’taki orman yangınında hissettiklerini belirtti. Hacıoğlu, "Yangın sonrasında Kumluca’da sel felaketi yaşadık, evler ve seralar zarar gördü. Tüm bunları yaşadıktan sonra iklim değişikliğiyle ilgili adım atılması gerektiğini anladık. 2022 yılında Türkiye’nin ilk İklim Değişikliği ve Sıfır Atık Daire Başkanlığını kurduk. Gelecek nesillere güzel bir yarın bırakmak için projelerimizi hızla sürdürüyoruz" dedi.

Antalya Büyükşehir Belediyesi İklim Değişikliği ve Sıfır Atık Dairesi Başkanlığı’nda görevli Uzman Araştırmacı Dr. Fulya Kandemir, "CLIMAAX Işığında Antalya’da Aşırı Sıcaklar ve Kentsel Isı Adası" başlıklı bir sunum yaptı. Dr. Kandemir, "Proje kapsamında 19 ilçede sıcak hava dalgaları ve kentsel ısı adasına bağlı risk analizleri gerçekleştirdik. Antalya’nın hem günümüzde hem de 2085 yılında projeksiyonlarını tamamladık. Antalya Kentsel Isı Adası ve Aşırı Sıcaklara Karşı Eylem Planı, Türkiye’deki ilk eylem planı olacak. Ayrıca Antalya, Birleşmiş Milletler Çevre Programı’nın yürüttüğü '50C’de 50 Şehir' girişimine seçilerek 15 şehir arasında yer aldı" diye konuştu.

Çalıştaya konuşmacı olarak katılan Prof. Dr. Hüseyin Gül, iklim değişikliğinin gezegenin karşılaştığı en büyük sorun olduğunu vurguladı. Gül, "Araştırmalar, 2040’lı yıllarda dünya en kötü senaryoda artı 4 derece ısınacak. Antalya da küresel ısınmadan etkilenmekte" dedi.

Akdeniz Üniversitesi Mimarlık Fakültesi'nden Prof. Dr. Dilek Koç San, çalıştayda "Kentsel Isı Adası Etkisinin Uzaktan Algılama ile Belirlenmesi ve Arazi Yüzey Sıcaklarının Azaltılmasına Yönelik Planlama" konulu bir sunum yaptı. Çalıştayda kentsel ısı adası etkisi, aşırı sıcaklar ve sıcak hava dalgalarıyla ilgili proje çıktıları, güncel veriler ve gelecek tahminleri paylaşıldı.

BÜYÜKŞEHİR BELEDİYESİ GENEL SEKRETER YARDIMCISI DR. ÇİĞDEM HACIOĞLU

Haber365
bilgi@haber365.com.tr