23.06.2026-16:40 (Son Güncelleme:23.06.2026-16:40)

Bakan Kurum, Londra’da enerji dönüşümü diyaloğu toplantısına katıldı

Bakan Murat Kurum, Londra'da düzenlenen enerji dönüşümü toplantısında, elektrifikasyon hedeflerini ve adil kalkınmanın önemini vurguladı.

Bakan Kurum, Londra’da Enerji Dönüşümü Diyaloğu Toplantısına Katıldı

COP31 Başkanı ve Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanı Murat Kurum, Londra'da düzenlenen Enerji Dönüşümü Diyaloğu İkinci Toplantısı’nda önemli açıklamalarda bulundu. Kurum, elektrifikasyonda '2035’e kadar yüzde 35' hedefine uluslararası desteklerin geldiğini belirtti. Toplantıda, temiz enerji dönüşümünün adil kalkınma ile bağlantılı olduğuna dikkat çekti.

Toplantıda Öne Çıkanlar

Kurul toplantısında Uluslararası Enerji Ajansı İcra Direktörü Fatih Birol, COP29 Başkanı Muhtar Babayev ve COP30 Başkanı Andre Correa do Lago gibi birçok önemli ismin yanı sıra, çeşitli ülkelerden bakanlar da yer aldı. Bakan Kurum, Uluslararası Enerji Ajansı ile iş birliğine vurgu yaparak, iklim diplomasisinin en büyük ihtiyacının ölçülebilir yol haritaları olduğunu ifade etti.

Finansmana Dikkat

Bakan Kurum, 'Elektrifikasyonu finansmandan koparamayız' diyerek, elektrifikasyonun COP31 sürecinde temel bir unsuru oluşturduğunu dile getirdi. Ayrıca, '2035’e kadar nihai enerji tüketiminin yüzde 35’inin elektrikle karşılanmasını hedefliyoruz' dedi.

İş Dünyasından destek

Yapılan anketlere göre, iş dünyasının yüzde 90’ı, 2035 yılına kadar faaliyetlerini elektrifikasyon ekseninde dönüştürmeyi planlıyor. Bu durum, reel ekonominin dönüşüme hazır olduğunun bir göstergesi. Ancak Kurum, bu dönüşümün adil bir şekilde gerçekleştirilmesinin önemine dikkat çekti.

Temiz Enerjiye Geçişin Gerekliliği

Bakan Kurum, elektrifikasyon hedefine ulaşırken, temiz ve yenilenebilir enerji arzını hızla büyütmenin ve gelişmekte olan ülkelerin enerjiye erişimini sağlamanın kritik olduğunu belirtti. 'Temiz enerjiye geçiş, enerjiye erişim hakkını zayıflatamaz' ifadelerini kullandı.

Diğer Hedefler

Kurum, binalarda enerji tüketimini 2035 yılına kadar yüzde 25 azaltma ve atık artışını yarı yarıya indirme hedeflerini de açıkladı. Türkiye’nin hem yerel hem de küresel düzeyde edindiği deneyimlerin COP31’in ortak aklına taşınmasını amaçladığını vurguladı.

COP31 BAŞKANI VE ÇEVRE, ŞEHİRCİLİK VE İKLİM DEĞİŞİKLİĞİ BAKANI MURAT KURUM, LONDRA İKLİM EYLEMİ HAFTASI KAPSAMINDA BAŞLAYAN ETKİNLİKLERİN İKİNCİ GÜNÜNDE, COP31 BAŞKANLIĞI VE ULUSLARARASI ENERJİ AJANSI ORTAKLIĞINDA DÜZENLENEN ENERJİ DÖNÜŞÜMÜ DİYALOĞU İKİNCİ TOPLANTISI’NA KATILDI.

Haber365
bilgi@haber365.com.tr