Adana'da hasar gören 16 katlı çukobirlik binası kontrollü şekilde yıkıldı

Adana'da depremde hasar gören Çukobirlik binası, yaklaşık yarım ton dinamit kullanılarak kontrollü yıkım gerçekleştirildi.

25.06.2026-16:55 - (Son Güncelleme: 25.06.2026-16:55)
Adana'da hasar gören 16 katlı çukobirlik binası kontrollü şekilde yıkıldı

Adana'da hasar gören 16 katlı Çukobirlik binası kontrollü şekilde yıkıldı

Adana'da depremlerde hasar gören ve kolonlarında ağır hasar tespit edilen Çukobirlik hizmet binası, yaklaşık yarım ton dinamit kullanılarak kontrollü bir şekilde yıkıldı.

1940 yılında kurulan Çukobirlik'in merkez Seyhan ilçesi Gökçeler Mahallesi Turhan Cemal Beriker Bulvarı üzerine bulunan hizmet binasının yapımına 1978 yılında başlandı. İnşaat, 1980 yılında tamamlandı ancak bina, Kahramanmaraş merkezli depremlerde ağır hasar aldı. Yapılan incelemelerde, binanın 4 kolonunun patladığı belirlenince, yapı hakkında yıkım kararı verildi.

Yıkım süreci ve güvenlik önlemleri

DAİMFED Yıkım Komisyonu Başkanı Seyfettin Can, binanın deprem nedeniyle ağır hasar gördüğünü ifade etti. "Yapılan incelemelerde binanın 4 kolonunun patladığı tespit edildi. Bu nedenle kontrollü yıkım kararı alındı. Gerekli tüm güvenlik önlemleri alındı, Turhan Cemal Beriker Bulvarı trafiğe kapatıldı. Yaklaşık 2 bin 700 delik açılarak 500 kilograma yakın dinamit yerleştirildi," dedi.

Güvenlik önlemlerinin tamamlanmasının ardından, bina, kontrollü patlatma yöntemiyle saniyeler içinde yıkıldı. Yıkım sırasında bölgede geniş güvenlik önlemleri alınırken, çalışmalar sorunsuz bir şekilde tamamlandı.

ADANA'DA DEPREMLERDE HASAR GÖREN VE KOLONLARINDA AĞIR HASAR TESPİT EDİLEN ÇUKOBİRLİK HİZMET...

ADANA'DA DEPREMLERDE HASAR GÖREN VE KOLONLARINDA AĞIR HASAR TESPİT EDİLEN ÇUKOBİRLİK HİZMET BİNASI, YAKLAŞIK YARIM TON DİNAMİT KULLANILARAK KONTROLLÜ ŞEKİLDE YIKILDI.

YORUM YAZ!..
Modal