40 yıl aradan sonra gazilik unvanı kazandı

Yahya Avşar, 1985'teki kaza sonrası 40 yıl bekledikten sonra gazilik unvanına resmi olarak kavuştu.

23.06.2026-14:36 - (Son Güncelleme: 23.06.2026-14:36)
40 yıl aradan sonra gazilik unvanı kazandı

Afyonkarahisar’da yaşayan Yahya Avşar, 1985 yılında vatani görevini yaptığı sırada geçirdiği kaza sonucu bir gözünü kaybetmesinin ardından 40 yıl sonunda resmi olarak 'Gazilik' unvanına ve haklarına kavuştu.

1985 yılında Şırnak’ın Silopi ilçesinde jandarma er olarak askerlik görevini yerine getiren Avşar, görevi esnasında talihsiz bir kaza geçirdi. Kaza nedeniyle sağ gözünü kaybeden ve uzun bir tedavi süreci geçiren Avşar, 1986 yılında terhis edilerek askerlik hayatına son verdi. O tarihten bu yana yaşamını tek gözüyle sürdüren Avşar, askerlik sonrasında Devlet Demiryolları’nda (TCDD) işe başlayarak hayatına devam etti. Gazilik haklarına ilişkin uzun yıllar boyunca herhangi bir resmi girişimde bulunmadı.

Türkiye Harp Malulü Gaziler Şehit Dul ve Yetimleri Derneği Afyonkarahisar Şube Başkanı Ismail Kumartaşlı ile irtibata geçen Yahya Avşar için geçtiğimiz yıl resmi başvuru süreci başlatıldı. Derneğin yoğun girişimleri ve yasal işlemlerin yeniden gündeme alınmasıyla birlikte, Avşar’ın başvuruları olumlu sonuçlanarak gazilik statüsü devlet tarafından resmen onaylandı.

Kumartaşlı, konuyla ilgili açıklamalarda bulunarak, 'Kardeşimiz 1986 yılında vatan görevi başında gözünü kaybetti. 2026 yılı itibarıyla devletimiz tarafından resmen gazi olarak kabul edilerek haklarından yararlanmaya başladı. Yaklaşık 40 yıl sonra camiamıza ve ailemize katıldı. Geç de olsa gazilik haklarına kavuştu. Bundan sonraki süreçte tüm haklarını kullanacak. Devletimize ve milletimize Allah zeval vermesin.' ifadelerini kullandı.

Yıllar sonra hakkı olan unvanı göğsünde taşımaktan duyduğu gururu dile getiren Gazi Yahya Avşar ise, 'Gazilik unvanı aldığım için çok mutluyum. Bu gerçekten anlatılabilecek bir duygu değil, çok büyük bir gurur.' dedi.

AFYONKARAHİSAR’DA YAŞAYAN YAHYA AVŞAR (SOLDA ROZET TAKILAN KİŞİ) , 1985 YILINDA VATANİ GÖREVİNİ...

AFYONKARAHİSAR’DA YAŞAYAN YAHYA AVŞAR (SOLDA ROZET TAKILAN KİŞİ) , 1985 YILINDA VATANİ GÖREVİNİ YAPTIĞI SIRADA GEÇİRDİĞİ KAZA SONUCU BİR GÖZÜNÜ KAYBETMESİNDEN 40 YIL SONRA BAŞVURU YAPARAK RESMİ OLARAK "GAZİLİK" UNVANINA VE HAKLARINA KAVUŞTU.

YORUM YAZ!..
Modal