Türkiye, Pakistan’a elektrik dağıtımının özelleştirilmesi sürecinde destek sağlayacak. İstanbul’da Türk ve Pakistanlı şirketler arasında imzalanan üç anlaşma ile enerji alanındaki iş birliği derinleştirildi. Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Alparslan Bayraktar, "Deneyimlerimizi sonuna kadar paylaşacağız" ifadesini kullandı.
Kamu ve özel Türk şirketleri, elektrik dağıtımının özelleştirileceği Pakistan’da önemli görevler üstlenmeye hazırlanıyor. Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Bayraktar, bu çerçevede İstanbul’da yapılan toplantıda Pakistan Özelleştirme Bakanı Muhammed Ali ve Pakistan Elektrik İşlerinden Sorumlu Enerji Bakanı Sardar Awais Leghari ile bir araya geldi. Görüşmeye dair sosyal medya hesabında bilgi veren Bayraktar, Pakistan’ın elektrik piyasasındaki reform sürecine yönelik görüş alışverişinde bulunduklarını belirtti.
Bayraktar, "Türkiye olarak son 23 yılda altyapımızı üç kat büyüterek elde ettiğimiz büyük dönüşüm tecrübesini kendileriyle paylaştık. Ortak çalışma alanlarımızı daha ileriye taşımak amacıyla ülkelerimiz arasında yeni yatırım, ortaklık ve iş birliği fırsatları oluşturmak için tam bir koordinasyon içinde çalışmaya devam edeceğiz" şeklinde konuştu.
Daha sonra iki ülke arasında elektrik enterkonneksiyon alanında yeni iş birliği zeminini oluşturmayı hedefleyen TEDAŞ-PPMC İş Birliği Protokolü, TEİAŞ-ISMO Mutabakat Zaptı ve EPİAŞ-ISMO Mutabakat Zaptı imzalandı. Bayraktar, anlaşmalara dair yaptığı paylaşımda, "TEDAŞ ile PPMC şirketi arasında dağıtım şirketlerinin izleme ve operasyonel fonksiyonlarının güçlendirilmesini, VR tabanlı eğitim merkezleri kurulmasını öngörüyoruz. TEİAŞ ile ISMO şirketi arasında elektrik iletim sistemi işletimi, kapasite geliştirme ve teknolojik altyapı alanlarında ortak çalışmalar yapacağız. EPİAŞ ile ISMO şirketi arasında ise elektrik piyasalarının tasarımı, kurumsal kapasitenin artırılması ve süreçlerin dijitalleştirilmesine yönelik mutabakat zaptı imza altına alındı" ifadelerini kullandı.
Atılan imzaların her iki ülke için de hayırlı olmasını dileyen Bayraktar, "Bu mutabakatların ülkelerimiz arasındaki teknik ve kurumsal bağları en üst seviyeye çıkararak, bölgesel enerji arz güvenliğinin tahkim edilmesinde çok güçlü birer yapı taşı oluşturacağına inanıyoruz" dedi.
Anlaşmaların imzalanmasının ardından her iki ülkeden şirket sahipleri, yöneticiler ve yatırımcılar yuvarlak masa toplantısında bir araya geldi. Toplantının açılışında konuşan Bayraktar, Pakistan’ın Türkiye’deki dağıtım varlıklarının özelleştirilmesi konusundaki deneyimini öğrenmek istediğini belirtti. Bayraktar, iki ülke arasındaki ilişkilerin üst düzeyde olduğunu vurgulayarak, "Pakistan elektrik sektörünün özelleştirilmesi kapsamında üstlendiğiniz bu önemli ve hassas süreçte deneyimlerimizi sonuna kadar paylaşacağız ve size yardımcı olmak için elimizden gelenin en iyisini yapacağız" dedi.
Türkiye’nin bu alanda başarılı bir özelleştirme süreci geçirdiğini kaydeden Bayraktar, "Özelleştirme sürecine tamamen inanan biri olarak, bu başarının bir benzerini Pakistan’da da görmeyi çok isterim" diye konuştu.
ENERJİ VE TABİİ KAYNAKLAR BAKANI BAYRAKTAR, PROGRAMDA AÇIKLAMALARDA BULUNDU