25.06.2026-16:02 (Son Güncelleme:25.06.2026-16:02)

Elektrik dağıtımına 50 milyar dolarlık yatırım gereksinimi vurgulandı

Elder Yönetim Kurulu Başkanı Barış Erdeniz, Türkiye'nin elektrik dağıtımında önümüzdeki 10 yılda 50 milyar dolarlık yatırım ihtiyacı olduğunu belirtti.

Türkiye, elektrik dağıtımında büyük bir yatırım hamlesi yapacak

Elder Yönetim Kurulu Başkanı Barış Erdeniz, enerji dönüşümünde dağıtım şebekelerinin kritik bir rol oynadığını vurgulayarak, sektörün yeni dönemde güçlü, akıllı ve dayanıklı altyapı yatırımlarına yöneldiğini bildirdi. Erdeniz, Türkiye’deki yeni elektrik çağına geçiş için dağıtım şebekelerinde önümüzdeki 10 yılda en az 50 milyar dolarlık yatırım gerektiğini belirtti.

Enerji dönüşümünde dağıtım şebekelerinin rolü

Erdeniz, İstanbul’da basın mensuplarıyla yaptığı toplantıda, elektrik dağıtım sektörünün mevcut durumu, yatırım öncelikleri ve enerji dönüşümündeki rolüne dair önemli değerlendirmelerde bulundu. Artan elektrik talebi, yenilenebilir enerji kaynaklarının entegrasyonu, elektrikli araç kullanımı, veri merkezleri, yapay zeka uygulamaları ve sanayideki elektrifikasyon gibi etkenlerin dağıtım altyapısını stratejik bir yatırım alanı haline getirdiğini ifade etti.

Türkiye’nin elektrik talebindeki artış

Son 12 yılda Türkiye’nin elektrik tüketiminin yaklaşık yüzde 50 artarak 240 teravatsaatten 361 teravatsaate ulaştığını belirten Erdeniz, Ulusal Enerji Planı’na göre bu rakamın 2035'te 510 teravatsaat seviyesine çıkması beklendiğini aktardı. Kurulu gücün 122,5 gigavattan 227 gigavata çıkacağını ve sisteme yaklaşık 104 gigavatlık yeni kapasite eklenmesini öngördüklerini dile getirdi.

5. tarife döneminde önemli yatırımlar

Elektrik dağıtım şirketlerinin Beşinci Uygulama Dönemi kapsamında önemli yatırım programları hazırladığını söyleyen Erdeniz, 2026-2030 dönemine ait yatırım tavanını 18,5 milyar dolar olarak açıkladı. Önümüzdeki dönemde güçlü altyapı, akıllı şebekeler, dijitalleşme ve yenilenebilir enerji entegrasyonu gibi konulara odaklanacaklarını belirtti.

Abone sayısı hızla artıyor

Dağıtım altyapısının büyümesine dikkat çeken Erdeniz, son 12 yıl içinde abone sayısının 36 milyondan 52 milyona çıktığını açıkladı. Kayıp-kaçak oranlarının önemli ölçüde iyileştiğini ve bu durumu yıllık 1 milyar doların üzerinde ekonomik katkı sağladığını ifade etti.

Dağıtım 2.0: Yeni bir dönem

Erdeniz, dağıtım şebekelerinin artık yalnızca elektriği taşıyan pasif altyapılar olmadığını, aynı zamanda dinamik ve veri odaklı yapılar haline geldiğini vurguladı. Bu dönüşümün Dağıtım 2.0 vizyonu olarak adlandırıldığını açıkladı.

Verimli enerji tüketimi çağrısı

Erdeniz, güçlü altyapı yatırımları yanında verimli enerji tüketiminin de sürdürülebilirlik açısından önem taşıdığını belirtti. Bu kapsamda, Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanlığı öncülüğünde başlatılan “24DereceİleMümkün” kampanyasına dikkat çekerek, klima kullanımında 24 derece, konfor ile tasarruf arasında denge sağladığını söyledi.

ELDER YÖNETİM KURULU BAŞKANI BARIŞ ERDENİZ

Haber365
bilgi@haber365.com.tr