24.06.2026-13:58 (Son Güncelleme:24.06.2026-13:58)

Pakistan: İran-ABD teknik görüşmeleri önümüzdeki hafta yeniden başlayacak

İran ve ABD arasındaki teknik düzey görüşmelerinin önümüzdeki hafta başlayacağı duyuruldu.

Pakistan Dışişleri Bakanlığı Sözcüsü Tahir Andrabi, İran ve ABD arasındaki teknik düzeydeki görüşmelerin önümüzdeki hafta yeniden başlayacağını bildirdi.

Andrabi, başkent İslamabad’da düzenlediği haftalık basın toplantısında, teknik görüşmelerin 30 Haziran Salı günü başlayabileceğini ve bu tarihin pazartesi veya çarşamba günleri olarak da değişebileceğini açıkladı.

Andrabi, "Mutabakat zaptı ve İsviçre görüşmesi, anlaşmazlıkların ve çatışmaların barışçıl bir şekilde çözümü için en etkili araç olarak diyalog ve diplomasiye olan inancımızı pekiştiriyor. Görüşme, iki tarafın mutabakat zaptının uygulanmasının çeşitli yönleri konusunda bir anlayışa varmasına yardımcı olma açısından başarılı oldu" dedi.

İsviçre'deki görüşmelerin sonuçlarıyla ilgili olarak Andrabi, başmüzakerecilerin, arabuluculuk amacıyla kurulan üst düzey komiteye düzenli rapor vereceğini ve nükleer konular, yaptırımlar, izleme ve anlaşmazlık çözümü üzerine odaklanan çalışma gruplarına başkanlık edeceğini aktardı. Andrabi, "60 gün içinde nihai bir anlaşmaya varılması yönünde bir yol haritası üzerinde mutabakata varıldı" diye ifadelerini sürdürdü.

Andrabi, ayrıca tarafların, özellikle Hürmüz Boğazı’ndan ticari gemilerin güvenli geçişini sağlamak amacıyla yanlış anlaşılmaları önlemek için bir iletişim kanalı kurma konusunda anlaştıklarını belirtti. Lübnan hükümetini ve arabulucuları kapsayan bir çözüm merkezi oluşturulması kararlaştırıldığını da sözlerine ekledi.

Pakistan Dışişleri Bakanlığı Sözcüsü Tahir Andrabi, İran ve ABD arasındaki teknik düzeydeki görüşmelerin önümüzdeki hafta yeniden başlayacağını ifade etti.

Haber365
bilgi@haber365.com.tr