Hayat boyu öğrenme dönem sonu değerlendirme toplantısı Çeşme'de yapıldı
Milli Eğitim Bakanlığı öncülüğünde her yıl farklı bir bölgede düzenlenen ‘Hayat Boyu Öğrenme Dönem Sonu Değerlendirme’ toplantısı, bu yıl Çeşme’de gerçekleştirildi.
Toplantı, halk eğitimi merkezlerinin yıllık çalışmalarını değerlendirmek ve yeni döneme yönelik planlamalar yapmak amacıyla düzenlendi. İzmir’in Çeşme ilçesinde gerçekleşen bu anlamlı organizasyon, Çeşme Halk Eğitimi Merkezi tarafından üstlenildi. Toplantıya, Çeşme Turistik Otelciler Birliği (ÇEŞTOB) Başkanı Orhan Belge de destek verdi.
Toplantı öncesinde açıklamalarda bulunan Çeşme Halk Eğitimi Merkezi Müdürü Ali Rıza Doğruyol, toplantının Çeşme’de yapılmasının büyük bir gurur kaynağı olduğunu belirtti. Doğruyol, Halk Eğitimi Merkezlerinde yıl boyunca yapılan çalışmaların önemine dikkat çekerek, bu değerlendirmelerin yeni eğitim dönemi için yol gösterici olduğunu ifade etti. Ayrıca, bir yıl içerisinde açılan kurslar, yürütülen faaliyetler, vatandaşlardan gelen talepler ve geliştirilmesi gereken alanların toplantıda ele alındığını kaydeden Doğruyol, elde edilen sonuçların gelecek yılın planlamasını şekillendireceğini vurguladı.
Hayat boyu öğrenme, eğitimdeki önemi
Hayat Boyu Öğrenme’nin bireylerin yaşamları boyunca devam eden önemli bir eğitim süreci olduğunu vurgulayan Ali Rıza Doğruyol, "İlkokuldan başlayan ve ömür boyunca süren bir eğitim sürecidir. Bu süreç oldukça kıymetlidir. Bana göre temel eğitim kadar önemli bir süreçtir. Birçok vatandaşımız yeteneklerini ancak Halk Eğitimi Merkezlerine gidince fark ediyor ve orada kendini keşfediyor" dedi.
Halk Eğitimi Merkezlerinin yalnızca kurs düzenleyen kurumlar olmadığını, aynı zamanda vatandaşların sosyal, kültürel ve mesleki gelişimlerine de katkı sunduğunu belirten Doğruyol, bu merkezlerin toplumun her kesimine ulaşan önemli eğitim kurumları olduğunu dile getirdi.
Çeşme, toplantının ev sahibi oldu
Toplantının İzmir İl Milli Eğitim Müdürlüğü’nün talebiyle Çeşme’de yapılmasına karar verildi. Doğruyol, "Çeşme’de, ÇEŞTOB Başkanımız Orhan Belge’ye konuyu ilettiğimde büyük bir memnuniyet duyacağını belirtti. Bunun üzerine Boyalık Otel’de kahvaltılı yıl sonu toplantısını yapmaya karar verdik" diye konuştu.
Devamında, Doğruyol, "İzmir’in geleceğini şekillendiren bu önemli toplantının Çeşme’de yapılıyor olması, Çeşme Halk Eğitimi Merkezi için de bir gururdur. Çünkü organizasyonu tamamen Çeşme Halk Eğitimi Merkezi üstlenmiştir" ifadelerini kullandı.
Değerlendirme toplantısının ardından katılımcılar için Çeşme’nin tarihi, kültürel ve turistik değerlerini tanıtacak bir program hazırlandı. Program kapsamında ilk olarak Ildır Mahallesi ziyaret edildi, katılımcılar burada Balkan ve mübadele yemeklerini tatma fırsatı buldu. Ardından Erythrai Antik Kenti kalıntıları gezildi. Programın devamında Alaçatı sokaklarında gezi düzenlenerek, kahve molası verildi. Katılımcılar daha sonra Çeşme Kalesi ve Çeşme Müzesi’ni ziyaret etti.
Toplantıya, İzmir’in ilçelerinde görev yapan Halk Eğitimi Merkezi müdürleri ile İzmir İl Milli Eğitim Müdürlüğü müdür yardımcıları ve şube müdürleri katıldı.
TOPLANTIYA KATILAN HALK EĞİTİMİ MERKEZİ MÜDÜRLERİ İLE İZMİR İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ MÜDÜR YARDIMCILARI