Manisa’nın Sarıgöl ilçesine bağlı Alemşahlı Mahallesi Sulama Kooperatifi tarafından kurulan su dolum istasyonu, hem orman yangınlarıyla mücadelede kullanılacak arazöz ve itfaiye araçlarına su temin edecek hem de üreticilerin tarımsal sulama ve ilaçlama ihtiyaçlarına katkı sağlayacak. Kooperatif, yangın söndürme helikopterlerinin de faydalanabileceği bir gölet projesini hayata geçirmek için ayrıca çalışma başlattı.
Alemşahlı Sulama Kooperatifi Başkanı Ahmet Ur, istasyonun faaliyete geçmesiyle birlikte, orman yangınlarında görev yapan arazöz ve itfaiye araçlarının su ihtiyaçlarının karşılanacağını belirtti. Ur, “Sulama Kooperatifi olarak hem orman yangınlarına erken müdahale edilebilecek hem de üreticilerimize önemli destek sağlanmış olacak.” ifadesini kullandı.
Bu yıl Manisa Büyükşehir Belediyesinden alınan 3 bin metre sulama borusu desteği ile kooperatifin sulama sahasının genişletildiğini vurgulayan Ur, “Daha önceki dönem Büyükşehir Belediyesi’nin destekleriyle oluşturduğumuz sulama ağını yeni borularla büyüttük. Yaklaşık 3 bin dekarlık tarım arazisinde sulama yaparak üretime önemli katkı sağlıyoruz.” dedi.
Kooperatifin yeni hedefinin Hisar mevkisinde gölet oluşturmak olduğunu belirten Ur, “Kendi bütçemizle hazırladığımız gölet projesini Tarım ve Orman Bakanlığı ile Orman Genel Müdürlüğü’nün desteğiyle hayata geçirmek istiyoruz. Bu gölet sayesinde hem orman yangınlarında söndürme helikopterleri rahatlıkla su alabilecek hem de tarımsal sulama için su depolanmış olacak.” şeklinde konuştu.
MANİSA'NIN SARIGÖL İLÇESİNE BAĞLI ALEMŞAHLI MAHALLESİ SULAMA KOOPERATİFİ TARAFINDAN KURULAN SU DOLUM İSTASYONU, HEM ORMAN YANGINLARIYLA MÜCADELEDE KULLANILACAK ARAZÖZ VE İTFAİYE ARAÇLARINA SU TEMİN EDECEK HEM DE ÜRETİCİLERİN TARIMSAL SULAMA VE İLAÇLAMA İHTİYAÇLARINA KATKI SAĞLAYACAK. KOOPERATİF AYRICA, YANGIN SÖNDÜRME HELİKOPTERLERİNİN DE FAYDALANABİLECEĞİ GÖLET PROJESİNİ HAYATA GEÇİRMEK İÇİN ÇALIŞMA BAŞLATTI.