24.06.2026-13:23 (Son Güncelleme:24.06.2026-13:23)

Kocasinan kendi enerjisini üreten belediyelerden biri olacak

Kocasinan Belediye Başkanı Ahmet Çolakbayrakdar, 6,4 megavatlık Güneş Enerjisi Santrali ile kendi enerjisini üreteceklerini açıkladı.

Kocasinan Belediye Başkanı Ahmet Çolakbayrakdar, Kocasinan Belediyesi’nin tüm tesisleri, işletmeleri ve elektrikli araçlarının enerji ihtiyacını karşılayacak Güneş Enerjisi Santrali’ndeki (GES) çalışmaları yerinde inceledi. 104 bin metrekare alanda kurulan ve 6,4 megavat enerji üretecek santralin, çevreci ve sürdürülebilir belediyecilik vizyonunu taçlandıracağına vurgu yapan Başkan Çolakbayrakdar, Kocasinan’ın kendi enerjisini üreten öncü belediyelerden biri olacağını ifade etti.

Cırgalan Mahallesi’nde çalışmaların son aşamasına gelindiğini belirten Başkan Çolakbayrakdar, enerji üretiminin başlaması ile birlikte belediyecilikte yeni bir dönemin kapılarının açılacağını dile getirdi. Çolakbayrakdar, "Şu anda Kocasinan Belediyemizin Güneş Enerji Santrali’ndeyiz. 6,4 megavatlık projemizin artık sonlarına yaklaştık. Panellerin imalatı son aşamada. Sonraki süreçte kablolama ve diğer çalışmaları tamamlayarak inşallah Temmuz ayının sonlarına doğru burada enerji üretimine başlamış olacağız," şeklinde konuştu.

Başkan, üretilen enerjinin Kocasinan Belediyesi’nin sosyal tesisleri, Fen İşleri Atölyesi, kırsal atölyeler, Park ve Bahçeler Atölyesi, agrega ve bitüm tesislerinde kullanılacağını belirtti. "Kendi kendine yeten, enerjisini kendi üreten bir belediye olarak hizmet vermeye devam edeceğiz" diyen Başkan Çolakbayrakdar, bu projenin yalnızca tesislerin elektrik ihtiyacını karşılamakla sınırlı kalmadığını, aynı zamanda çevreye duyarlı bir yaklaşım sergilediklerini belirtti.

Bundan sonraki hedeflerinin araç filolarını da temiz enerjiyle çalışan bir yapıya dönüştürmek olduğunu vurgulayan Başkan Çolakbayrakdar, "Yakıtını güneşten alan, çevresine duyarlı, tasarruf odaklı ve kendi kendine yeten bir belediye anlayışıyla yolumuza devam edeceğiz," dedi.

Başkan, GES yatırımından elde edilen tasarrufların doğrudan Kayseri’ye ve hemşehrilere hizmet olarak yansıyacağını vurgulayarak, "Daha güçlü Kocasinan, daha sürdürülebilir bir gelecek için çalışmayı sürdüreceğiz" ifadelerini kullandı.

KOCASİNAN BELEDİYE BAŞKANI AHMET ÇOLAKBAYRAKDAR; KOCASİNAN BELEDİYESİ’NİN TÜM TESİSLERİ, İŞLETMELERİ VE ELEKTRİKLİ ARAÇLARININ ENERJİ İHTİYACINI KARŞILAYACAK 104 BİN METREKARE ALANDA KURULAN VE 6,4 MEGAVAT ENERJİ ÜRETECEK GÜNEŞ ENERJİSİ SANTRALİ’NDEKİ (GES) ÇALIŞMALARI YERİNDE İNCELEDİ.

Haber365
bilgi@haber365.com.tr