Samsun’da emekli bir vatandaş, 4 aydır kira ödemeyen ve İstanbul’a gittiğini öne sürdüğü kiracısına ulaşamayınca, protesto etmek için arkadaşı olan kiracısının vefat eden babasının mezarına gitti. Kiracısından alacaklarının toplamda yaklaşık 76 bin TL olduğunu iddia eden ev sahibi, hukuki süreç başlattığını açıkladı.
İddiaya göre, ev sahibi S.D. (55) Samsun’daki dairesini, kendisini hastanede çalışan memur olarak tanıtan H.D. isimli kiracısına kiralama kararı aldı. Söz konusu kiracının annesi S.D. ile birlikte oturacağı beyanında bulunarak 10 Şubat’ta daireye yerleşti, ancak taraflar arasında kira sözleşmesi imzalanmadığı belirtildi. Kiracı H.D., daha sonra ev sahibinin iddialarına göre İstanbul’a giderek ev sahibiyle iletişimi kesince, S.D. icra takibi başlattı ve tahliye davası açtı.
S.D., kiracısıyla iletişim kuramadığı için H.D.’nin babasının mezarını ziyaret etti. Mezar çevresindeki yabani otları temizleyip dua eden S.D., yaşadığı mağduriyeti merhum M.D.'ye anlatarak, oğlu ve eşini manevi olarak şikayet ettiğini ifade etti.
S.D., mezar ziyareti sırasında yaptığı açıklamada, "Kendisi 10 Şubat’ta kiraya vermiştim. Mart ayının ortasından sonra sonrasında İstanbul’a gittiğini ablasından öğrendim. İlk icra belgemi 20 Nisan’da gönderdim ve daha sonra yasal süreçleri başlattık. 17 Haziran’da tahliye davası açtım ama kendisi telefonlara çıkmıyor" dedi.
Ev sahibi, hukuki süreç boyunca yaşadığı ekonomik kaybı ise şöyle açıkladı: "Bu süreçte maddi kaybım, 10 Şubat-10 Haziran arasındaki kiralar için 64 bin TL, aidat 8 bin 875 TL, ısınma bedeli ise 3 bin 400 TL olmak üzere toplamda 76 bin TL’dir. Alacaklarımı devletten talep ediyorum. Babası için dua ederek şikayetimi ona havale ediyorum" dedi. S.D., adaletin kendisine yardımcı olacağına inandığını vurguladı.
SAMSUN’DA MALULEN EMEKLİ BİR ASKER, 4 AYDIR KİRA ÖDEMEYEN VE İSTANBUL’A KAÇTIĞINI İDDİA ETTİĞİ KİRACISINI, ÇAREYİ BABASININ MEZARINA GİDEREK MERHUMA ŞİKAYET ETMEKTE BULDU.