26.06.2026-15:02 (Son Güncelleme:26.06.2026-15:02)

Eskişehir'deki hastanede karne sevinci yaşandı

Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Hastanesi'nde tedavi gören öğrenciler karnelerini alırken, sağlık çalışanlarına olan minnetlerini dile getirdi.

Eskişehir Osmangazi Üniversitesi (ESOGÜ) Sağlık Uygulama ve Araştırma Hastanesi’nde, tedavi süreçleri nedeniyle okullarından uzak kalan öğrenciler, hastanedeki sınıf ve odalarında karne sevinci yaşadı. Hastanede 3 aydır tedavi gören ve iki kez ameliyat olan 10 yaşındaki Elmas Naz Demir, yaptığı resmi Vali Erdinç Yılmaz'a hediye ederken, böbrek rahatsızlığı bulunan 15 yaşındaki Mehmet Tolga Akdağ, yaklaşımlarından etkilendiği doktorlar gibi olmak istediğini dile getirdi.

Ülke genelinde olduğu gibi Eskişehir’de de 2025-2026 Eğitim-Öğretim yılının 2. dönemi sona erdi. ESOGÜ Sağlık Uygulama ve Araştırma Hastanesi’nde tedavi gören öğrencilere karnelerini Vali Erdinç Yılmaz teslim etti. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Prof. Dr. Servet Bilir Onkoloji Merkezi ile Prof. Dr. Sultan Durmuş Aydın Çocuk Servisi’nde tedavi gören çocukların karne mutluluğu gözlerinden okunuyordu. Yıl içerisinde 1100 öğrencinin tedavi gördüğü hastanede 20 çocuk karnelerini aldı. Onlardan biri olan 15 yaşındaki Mehmet Tolga Akdağ, böbrek rahatsızlığı nedeniyle hasta yatağında karnesini aldı. Serviste çalışan sağlık görevlilerinden etkilenen Mehmet Tolga, ileride doktor olmak istediğini belirtti.

3 aydır hastanede tedavi gören dermatomiyozit hastası ve iki defa kalın bağırsak delinmesi nedeniyle ameliyat olan 10 yaşındaki Elmas Naz Demir, resme olan merakını hastanedeki sınıfta geliştirdi. Gelecek yıl karnesini okulunda almak isteyen minik Elmas, hastanede kendisiyle ilgilenen sağlık çalışanlarıyla arkadaş olduklarını ifade etti.

Mehmet Tolga Akdağ, tedavi sürecine dair, "Böbrek rahatsızlığından dolayı 2 gündür buradayım, böbrek biyopsisi oldum. Karne ortalamam da güzel. Valimiz mutlu etti, güzel hediyeler de göndermişler, Allah razı olsun. Buradaki doktorlar ve hemşireler çok iyi. Burada geçirdiğim süre içinde, fikrimi değiştirip doktor olmak istediğimi düşündüm." dedi.

15 yaşındaki Mehmet Tolga’nın annesi Neşe Akdağ, "Valimizin ziyaretinden çok memnun kaldık. Hastanede iki günlük bir yatışımız vardı. Hemşirelerimiz, doktorlarımız ve öğretmenlerimize çok teşekkür ederim. Çocuğum karnesini burada aldığı için mutlu oldu." ifadelerini kullandı.

Hastanede görevli okul öncesi öğretmeni Filiz Geçkin, "Bu yıl yaklaşık 1100 öğrenci ile ilgilendik. Eğitim bir gün bile aksamadı, çocuklara her fırsatta birebir destek vermeye çalıştık. Bugün karnelerini alan yaklaşık 20 öğrencimiz var." diye konuştu.

Elmas Naz Demir’in annesi Neslihan Demir, "Kızım mart ayından beri burada, tedavi görüyoruz. Tüm öğretmenlerimizi çok seviyor. Resim öğretmeniyle çalışmak onu çok mutlu ediyor." şeklinde duygularını dile getirdi.

ELMAS NAZ DEMİR

Haber365
bilgi@haber365.com.tr