24.06.2026-09:28 (Son Güncelleme:24.06.2026-09:28)

Cimrilik boşanma ve tazminat sebebi oldu

Yargıtay, cimri davranışların boşanma ve tazminat sebebi olabileceğine karar verdi. Eşine sürekli kısıtlamalar yapan karara itiraz ediyor.

Yargıtay, eşine sürekli olarak 'banyonun ışığını çok yaktın, sifonu niye çektin, çay demleme' gibi eleştirilerde bulunan aşırı tutumlu bir eşin cimriliğinin, boşanma ve maddi tazminat sebebi olabileceğine hükmetti.

K.L. isimli genç kadın, kocasının cimriliğinden kaynaklı sıkıntılarını Aile Mahkemesi’ne taşıdı. Dava dilekçesinde, eşinin eve kimsenin gelmesini istemediğini ve evin yaşanabilir koşullardan yoksun olduğunu öne sürdü. K.L., evde ihtiyaçların yeterince karşılanmadığını belirterek, "Beni sürekli 'banyonun ışığını çok yaktın, sifonu çektin' gibi gerekçelerle eleştirip evden kovuyor. Elimde sadece bir adet patates kaldığında bile gıda malzemesi ve deterjan satın almama izin vermiyor. Çay demlememi bile yasakladı," dedi.

Genç kadın ayrıca, kocasının kişisel temizliğine de dikkat etmediğini ifade ederek, "Devamlı olarak beni aldatabileceği vurgusunu yapıyordu. Evlilik birliğinin sarsıldığı gerekçesiyle boşanmama ve aylık 1.500 TL yoksulluk nafakasına, faizi ile 30 bin TL maddi, 50 bin TL manevi tazminata karar verilmesini talep ediyorum," diye ekledi.

Bursalılar, Yargıtay’ın kararını farklı şekillerde yorumlarken, bu emsal niteliğindeki kararın ilerideki davalar için bir referans oluşturacağı kaydedildi.

EŞİNE SÜREKLİ, ‘BANYONUN IŞIĞINI ÇOK YAKTIN, SİFONU NİYE ÇEKTİN, ÇAY DEMLEME' DİYEN AŞIRI TUTUMLU DAVRANAN EŞİNE KARA HABER YARGITAY'DAN GELDİ. YÜKSEK MAHKEMEYE GÖRE; ‘ELEKTRİK FATURASI ARTACAK' DİYE EŞİ KARANLIKTA OTURMAYA ZORLAMAK, ISINMA KISITLAMASINA GİTMEK, YİYECEK İSRAFI BAHANESİYLE EVDEKİ TEMEL GIDAYI KISITLAMAK BOŞANMA VE MADDİ TAZMİNAT SEBEBİ OLARAK GÖSTERİLDİ.

Haber365
bilgi@haber365.com.tr