24.06.2026-09:59 (Son Güncelleme:24.06.2026-09:59)

UAEA müfettişleri İran’ın nükleer tesislerini ziyaret edecek

UAEA Başkanı Rafael Grossi, müfettişlerin İran nükleer tesislerini ziyaret edeceğini duyurdu.

Uluslararası Atom Enerjisi Ajansı (UAEA) Başkanı Rafael Grossi, UAEA müfettişlerinin İran’ın nükleer tesislerini ziyaret edeceğini açıkladı. Grossi, Japonya’daki Fukuşima Nükleer Santrali’ni ziyaretinin ardından düzenlediği basın toplantısında, bu ziyaretin ABD ile İran arasında süren müzakerelerin önemli bir unsuru olduğunu ifade etti.

Grossi, “Siyasi açıklamaları anlayabiliyorum, bunlar gerçekliğin bir parçası. Ancak dikkat çekmek istediğim temel husus, iki ülke başkanları tarafından imzalanmış bir mutabakatın bulunmasıdır” dedi. ABD-İran arasında imzalanan mutabakat zaptının, nükleer materyaller ve tesislerle ilgili faaliyetlerin UAEA gözetiminde gerçekleştirileceğini açıkça belirttiğini vurguladı.

Grossi, “Bunu yapabilmek için denetim gerçekleştirmemiz gerekiyor. Bunun iki gün sonra, bir hafta sonra ya da on gün sonra olması önemli. Bu denetimler gerçekleşecek” ifadelerini kullandı.

Geçtiğimiz yıl İran meclisi tarafından kabul edilen bir yasa gereği, İran’ın UAEA ile işbirliği ve denetimlerin askıya alındığını hatırlatmakta fayda var.

UAEA BAŞKANI RAFAEL GROSSİ, JAPONYA'DAKİ FUKUŞİMA NÜKLEER SANTRALİ'Nİ ZİYARET ETTİ. GROSSİ, BURADA DÜZENLEDİĞİ BASIN TOPLANTISINDA, UAEA'NIN İRAN'I ZİYARET KONUSUNA DEĞİNDİ.

Haber365
bilgi@haber365.com.tr