Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanı Mahinur Özdemir Göktaş, "Türkiye ile Lüksemburg arasındaki müttefikliğin ve stratejik iş birliğinin güçlü bir ivmeyle devam edeceğine inanıyorum" dedi.
Bakan Göktaş, Ankara’da düzenlenen "Lüksemburg Milli Günü" programında yaptığı konuşmada, "Bugün, Lüksemburg halkının bağımsızlık iradesine, kültürüne ve değerlerine bağlığını pekiştiren anlamlı bir gün vesilesiyle bir aradayız. Milletlerin hafızasında yer edinen, birlik ve beraberliğini pekiştiren sembol niteliğinde günler vardır. Lüksemburg için 23 Haziran o günlerden biri. Bu tarih, milli belleğin ve geleneğin en güçlü şekilde hissedildiği bir zaman dilimini ifade ediyor. Bu vesileyle, Lüksemburg Ulusal Günü’nü en içten dileklerimle tebrik ediyorum" ifadelerini kullandı.
Bakan Göktaş, Türkiye ile Lüksemburg arasındaki ilişkilerin uzun yıllara dayandığını ve karşılıklı saygı, güven ve değerler zemininde geliştiğini vurguladı. "Bu sene, 1946’da kurulan diplomatik ilişkilerimizin 80’inci yılını idrak ediyoruz. Dostluğumuz uluslararası gerilim ve krizlerin yaşandığı birçok dönemi aştı. Bağlarımız o zorlu günlerle rağmen bu günlere taşındı" diye ekledi.
Lüksemburg ile ilişkilerin yeni bir safhaya ulaştığını belirten Göktaş, "1987’de Lüksemburg’da Türk Büyükelçiliğinin açılması tarihî bir adımdı. 2011 yılında Ankara’da Lüksemburg Büyükelçiliği açıldı. Bu hamle ikili ilişkilerimizin ivme kazandığı yeni bir dönemi işaret ediyordu" şeklinde konuştu.
Göktaş, iki ülke arasındaki ekonomik ve ticari ilişkilerin önemine de dikkat çekti. "Türk Hava Yolları’nın Lüksemburg-İstanbul seferlerini haftada 14 frekansa çıkarması, Lüksemburg’dan gelen turist sayısındaki artış gibi somut veriler, iş birliği potansiyelimizi gözler önüne seriyor" dedi.
Bakan Göktaş, "Türkiye güçlü insan kaynağı, köklü üretim altyapısı ve stratejik konumu itibarıyla cazip fırsatlar sunuyor. Benzer şekilde Lüksemburg’un gelişmiş kapasitesi, Türk firmaları için önemli fırsatlar barındırıyor. Önümüzdeki dönemde ticaret hacmimizin artacağına inanıyorum" diye sözlerine ekledi.
Göktaş, Lüksemburg’un NATO Zirvesine ve COP31’e katılımının da önemli olduğunu ifade ederek, "Ülkelerimiz arasındaki ilişkilerin daha dayanıklı bir zemine taşınmasını sağlayacaktır" dedi.
Son olarak, Türkiye ile Lüksemburg arasındaki müttefikliğin geleceğine umutla baktığını belirten Göktaş, "Liderlerimizin ilişkilerimizi güçlendirmeye yönelik iradesi, bu iş birliğine duyduğumuz güveni artırıyor" dedi.
Bakan Göktaş: "Türkiye ile Lüksemburg arasındaki müttefikliğin devam edeceğine inanıyorum"