İstanbul'un Eyüpsultan ilçesinde, 79 yaşındaki S.G., Almanya'dan emekli olduğunu belirterek, kendilerini polis olarak tanıtan dolandırıcılara yüklü miktarda altın ve dövizini verdi.
17 Haziran'da dolandırıcılarla iletişime geçen S.G., 18 Haziran'da bankada bulunan altın ve dövizini çekerek, 19 Haziran günü evine gelen şüpheli şahsa, toplamda 38 burma bilezik, 12 altın zincir, 5 tam altın, 15 çeyrek altın, 8 altın bilezik, 10 sarı lira ve 30 bin euroyu elden teslim etti.
Durumu yakınlarına aktardıktan sonra dolandırıldığını anlayan S.G., hemen emniyete giderek şikayetçi oldu. Eyüpsultan İlçe Emniyet Müdürlüğü ve Asayiş Şube Müdürlüğü Dolandırıcılık Büro Amirliği ekiplerinin yaptığı ortak çalışmalarda, kimlikleri tespit edilen 3 şüpheli, Esenyurt, Esenler ve Beşiktaş’ta gerçekleştirilen operasyonlarla 20 Haziran'da yakalanarak gözaltına alındı.
Gözaltına alınan şüphelilerin işlemleri için Asayiş Şube Müdürlüğü Dolandırıcılık Büro Amirliği’ne getirilmesinin ardından, tamamlanan işlemler sonucu adliyeye sevk edildi. Şüphelilerin önceki suç kayıtları olmadığı öğrenildi ve çıkan mahkeme sonucu tutuklanarak cezaevine gönderildiler.
Olay anının güvenlik kameraları tarafından kaydedildiği belirtildi. Görüntülerde, dolandırıcıların S.G.'nin evine giderek ziynet eşyalarını aldıkları ve sonrasında kuyumcuda bozdurdukları anlar yer alıyor.
Almanya'dan emekli yaşlı kadın yüklü miktardaki altınını dolandırıcıya böyle teslim etti