Doğa Koruma Milli Parklar Adıyaman Müdürlüğü tarafından ekolojik dengeyi sağlaması için doğaya bin adet keklik salındı.
Adıyaman’ın Gölbaşı, Sincik ve merkezde üç farklı noktaya keklik salımı gerçekleştirildi. Merkeze bağlı Dişbudak Köyündeki salıma Vali Abdullah Küçük ve DKMP Bölge Müdürü Mustafa Güzel de katıldı.
Etkinlikte, Vali Abdullah Küçük ve beraberindekiler kafeste getirilen keklikleri tek tek doğaya saldı. Doğaya salınan kekliklerin, doğa hayatında önemli bir denge sağlayacağı düşünüülüyor.
Keklik salımı sonrası açıklamalarda bulunan Adıyaman Valisi Abdullah Küçük, "Bugün Adıyaman ilimizde beş farklı noktada toplam bin tane keklik doğaya salıverdik. Bu faaliyet, doğamızın korunması adına, ekosistemimizin güçlendirilmesi açısından önemlidir. Özellikle doğaya saldığımız keklikler, çiftçilerimizin dostu kekliklerdir. Bu keklikler, yaprak bitleri, böcekler ve süneyle mücadelede doğal bir çözüm sunmaktadır. Bu noktada, kekliklerin avcılar için salındığına dair yanlış anlamaların önüne geçmek istiyoruz; bu keklikler yalnızca doğayla buluşarak, çiftçilerimize destek olmak amacıyla salınmaktadır. Bu bakımda doğanın ve ekosistemin korunmasında önemli bir rol üstlenmektedirler."
DOĞA KORUMA MİLLİ PARKLAR ADIYAMAN MÜDÜRLÜĞÜ TARAFINDAN EKOLOJİK DENGEYİ SAĞLAMASI İÇİN DOĞAYA BİN ADET KEKLİK SALINDI.