25.06.2026-12:39 (Son Güncelleme:25.06.2026-12:39)

Sultangazi'de hurdacılar çöp konteynerini atölyeye çevirdi

Sultangazi'de hurdacıların çöp konteynerlerini çalışma alanı haline getirmesi, mahalle sakinlerinden tepki aldı.

Sultangazi'de bazı hurdacıların çöp konteynerlerini adeta çalışma alanına çevirmesi mahalle sakinlerinin tepkisine neden oldu. Hurda arabasıyla getirdikleri eski yatağı çöp konteynerinin yanında parçalayan kişiler, içindeki demir telleri aldıktan sonra kalan parçaları sokağın ortasında bırakarak bölgeden ayrıldı. O anlar güvenlik kamerasına yansıdı.

Olayın Ayrıntıları

Olay, pazartesi günü saat 20.30 sıralarında Sultangazi ilçesi Cebeci Mahallesi’nde meydana geldi. İddiaya göre hurdacılar, hurda arabasıyla getirdikleri eski yatağı çöp konteynerinin yanında parçalayarak içerisindeki demir tellerini aldı. Geriye kalan yatak parçalarını ise sokak ortasında bırakarak bölgeden ayrıldı. Aynı noktada benzer olayların sık sık yaşandığını belirten mahalle sakinleri, özellikle gece saatlerinde yapılan hurda kırma işlemleri nedeniyle hem gürültü hem de çevre kirliliği oluştuğunu iletti.

Mahalle Sakininin Açıklamaları

Çöp konteyneri çevresine bırakılan atıklar cep telefonu kamerasıyla görüntülenirken, iki kişinin eski yatağı parçalayıp demir tellerini aldıktan sonra atıkları sokağa bırakarak uzaklaştığı anlar güvenlik kamerasına yansıdı. Yaşanan olayı anlatan mahalle sakini Bahtiyar Poslu, "Bundan 1,5 yıl kadar önce Sultangazi Belediyesi her sokağın başına çöp konteynerleri yerleştirdi. Bu gerekli olan bir hizmetti. Ama çöp konteynerlerini farklı maksatlardaki kişiler kullanıyor. Daha önce bununla ilgili herhalde 15 kadar video paylaştım. Buraya zamansız bir şekilde mobilya çöpleri atanlar, farklı konfeksiyon çöpleri atanlar var. Bunları sürekli belediyeye bildiriyorum," dedi.

Poslu, sözlerine şöyle devam etti: "Buraya yatak getiriyorlar, yatağın içerisindeki telleri çıkarıyorlar. Kırpıntıları ve yatağın kumaşı burada kalıyor. Hurdacılar ve bazı iş yerleri burayı kendi çıkarları için kullanıyor ama temiz kullanmıyorlar. Gece 23.00 civarında gelip kaldırıma dayayıp burada kırma işlemleri yapıyorlar. Bunları anlatmaya çalıştığımızda tartışıyorlar. Bunların suistimal edilmemesi gerekiyor. Aslında bu güzel bir hizmet; değerini bilmemiz gerekiyor. Umarım daha duyarlı olurlar."

HURDA ARABASIYLA GETİRDİKLERİ ESKİ YATAĞI ÇÖP KONTEYNERİNİN YANINDA PARÇALAYAN KİŞİLER, İÇİNDEKİ DEMİR TELLERİ ALDIKTAN SONRA KALAN PARÇALARI SOKAK ORTASINDA BIRAKARAK BÖLGEDEN AYRILDI. O ANLAR GÜVENLİK KAMERASINA YANSIDI.

Haber365
bilgi@haber365.com.tr