Akdeniz Üniversitesi'nde diş hekimleri mezun oldu
Akdeniz Üniversitesi Diş Hekimliği Fakültesi 2025-2026 Eğitim-Öğretim Yılı Mezuniyet ve 10. Dönem Yemin Töreni, büyük bir coşku ve gururla gerçekleştirildi. Törende Akdeniz Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Özlenen Özkan, diş hekimliğinin köklü tarihine vurgu yaptı.
Rektör Özkan, medeniyetlerin sadece savaşlar ve fetihlerle anlatılamayacağını belirterek, gerçek uygarlığın insan acısını dindirebilme yeteneğiyle ölçüldüğünü ifade etti. 9 bin yıl öncesinden Antik Mısır’a, Hipokrat’tan İbn Sina ve Sabuncuoğlu Şerafeddin’e uzanan bilim mirasının yeni temsilcilerinin Akdeniz Üniversitesi mezunları olduğunu vurguladı.
Yapay zeka çağında 'insan' faktörü
Sağlık sektöründe yaşanan dijital dönüşüme değinen Rektör Özkan, yapay zeka, 3D üretim teknolojileri ve biyomühendislik gibi konulara dikkat çekti. Rektör, teknolojinin sınırları zorladığına dikkat çekerken, hekimlikteki insani dokunuşun yerini hiçbir makinenin alamayacağını kaydetti. Özkan, “Bir hastanın gözlerinin içine bakarak güven verebilen, bir çocuğun korkusunu anlayabilen ve bilgisini vicdanıyla birleştirebilen bir hekim. Hiçbir makine bunu yapamayacaktır.” sözlerini dile getirdi.
Mesleki bilgi ve entelektüel gelişim
Mezunlara entelektüel yönlerini geliştirmeleri konusunda tavsiyelerde bulunan Rektör Özkan, Gazi Mustafa Kemal Atatürk’ün diş hekimi Dr. Sami Bey ile olan anısını paylaştı. Atatürk’ün, hekimine mesleğinin yanı sıra başka alanlarla da ilgilenmesini ve okumaya devam etmesini tavsiye ettiğini hatırlatan Özkan, “İyi bir diş hekimi sadece ağız sağlığını bilen değil; insanı tanıyan, sanatla, tarihle, edebiyatla ilgilenen ve merak etmeyi hiç bırakmayan kişidir.” dedi.
Törende mezun olan öğrenciler ile ailelerine teşekkür eden Rektör Özkan, konuşmasını mezunlara başarılar dileyerek sonlandırdı. Ardından, dereceye giren öğrencilere başarı belgeleri ve diplomaları takdim edildi.
Mezuniyet coşkusu
Diş Hekimliği Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Alper Kuştarcı, genç mezunları tebrik ederek meslek hayatlarında başarılar diledi. Mezunlar adına konuşma yapan Dönem Birincisi Diş Hekimi Sedanur Ercan, arkadaşları adına teşekkürlerini sundu. Mezunların belgeleri öğretim üyeleri tarafından verilirken, keplerinin atılmasıyla birlikte yeni bir hayata adım attılar.
Tören, Akdeniz Üniversitesi Atatürk Konferans Salonu’nda gerçekleştirildi. Törene Rektör Özkan, Rektör Yardımcısı Prof. Dr. Cengiz Toker, Dekan Prof. Dr. Alper Kuştarcı ve diğer akademik personel katılım sağladı.
AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ DİŞ HEKİMLİĞİ FAKÜLTESİ 2025-2026 EĞİTİM-ÖĞRETİM YILI MEZUNİYET VE 10. DÖNEM YEMİN TÖRENİ, BÜYÜK BİR COŞKU VE GURURLA GERÇEKLEŞTİRİLDİ.