24.06.2026-20:36 (Son Güncelleme:24.06.2026-20:36)

ABD Dışişleri Bakanı Rubio, Kuveyt Emiri es-Sabah ile görüştü

ABD Dışişleri Bakanı Rubio, Kuveyt'te Emiri es-Sabah ile bir araya gelerek bölgesel güvenlik konularını ele aldı.

ABD Dışişleri Bakanı Marco Rubio, Körfez turu çerçevesinde resmi ziyaret gerçekleştirdiği Kuveyt'te, ABD Büyükelçiliği'nde bayrak çekme törenine katıldı. Törenin ardından, Kuveyt Emiri Meşal el-Ahmed el-Cabir es-Sabah ile bir araya geldi.

Rubio, yaptığı ziyaretler kapsamında Birleşik Arap Emirlikleri'nden sonra Kuveyt'e geldi. Törende, İran ile bölgede yaşanan çatışmaların sona ermesinin ardından yeniden faaliyete geçen ABD Kuveyt Büyükelçiliği için bayrak göndere çekildi.

Görüşme sonrası sosyal medya hesabından bir açıklama yapan Rubio, Washington’un taraflar arasındaki ortaklığı güçlendirmeyi hedeflediğini belirtti. "Kuveyt, bölgesel güvenlik ve istikrar açısından vazgeçilmez bir ortaktır" ifadesini kullandı.

Emir ile yapılan görüşmede, İran ile sonlandırılan çatışmalar ve bölgesel gelişmeler masaya yatırıldı. Rubio, basın mensuplarına yaptığı açıklamada, İran ile yürütülen temaslar çerçevesinde ABD’nin Körfez'deki müttefiklerinin güvenliğini zayıflatacak hiçbir adım atmayacağını vurguladı. "Körfez’deki ortaklarımızla tamamen uyum içinde olacağız. Bölgede uzun süredir müttefikimiz olan ülkelerin güvenliğini zedeleyecek hiçbir şey yapmayacağız" dedi.

Rubio ayrıca, ABD ile İran arasındaki teknik müzakerelerin ay sonu itibarıyla yeniden başlayacağını ve temsilcilerin muhtemelen İsviçre'de buluşacağını ifade etti.

Rubio, Lübnan'daki gelişmelere de değinerek, Lübnan Silahlı Kuvvetleri'nin kontrol altına aldığı toprakların, İsrail’in varlığını azaltacağını savundu. "Lübnan Silahlı Kuvvetleri ne kadar çok toprağı güven altına alırsa, İsrail’in varlığı o kadar azalacaktır" dedi.

ABD Dışişleri Bakanı’nın Kuveyt ziyareti sonrası Bahreyn'e geçmesi ve Körfez İşbirliği Konseyi (GCC) temsilcileriyle bir araya gelmesi bekleniyor. Bu ziyaret, ABD ile İran arasındaki çatışmaları sona erdiren mutabakatın ardından, üst düzey bir ABD yetkilisinin bölgeye yaptığı ilk ziyaret olma özelliğini taşıyor.

ABD DIŞİŞLERİ BAKANI MARCO RUBİO, KÖRFEZ TURU KAPSAMINDA RESMİ ZİYARET GERÇEKLEŞTİRDİĞİ KUVEYT'TE BULUNAN ABD BÜYÜKELÇİLİĞİ'NDE BAYRAK ÇEKME TÖRENİNE KATILDIKTAN SONRA KUVEYT EMİRİ MEŞAL EL-AHMED EL-CABİR ES-SABAH İLE BİR ARAYA GELDİ.

Haber365
bilgi@haber365.com.tr