Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, yaptığı açıklamada, Hürmüz Boğazı’ndan geçen Türk gemilerine ilişkin önemli bilgiler paylaştı. Uraloğlu, "Savaşın başlangıcından bu yana Türk sahipli 11 gemimiz Hürmüz Boğazı’nı güvenli şekilde geçirerek körfezden ayrıldı" dedi.
Bakanlık olarak bölgedeki gelişmeleri yakından takip ettiklerinin altını çizen Uraloğlu, sözlerine şöyle devam etti: "Hürmüz Boğazı ve Basra Körfezi’ndeki gelişmeleri anbean takip ediyor, bölgedeki gemiler ve vatandaşlarımızla sürekli temas halindeyiz. Son olarak 21 Haziran sabahı 2 gemimizin terkini gerçekleştirdiğimizde, Türk sahipli 11 gemimizin Hürmüz Boğazı’nı güvenli şekilde geçtiğini gördük."
Uraloğlu, ayrıca, Hürmüz Boğazı ve Basra Körfezi’nde bulunan toplam 7 gemide 177 vatandaşın görev yaptığını ve bu gemilerden birinin Türk bayrağı taşıdığını belirtti. Bakan, "Her koşulda vatandaşlarımızın ve gemilerimizin güvenliği için gerekli tüm tedbirleri almaya devam ediyoruz" şeklinde sözlerini tamamladı.

ULAŞTIRMA VE ALTYAPI BAKANI ABDULKADİR URALOĞLU, HÜRMÜZ BOĞAZI’NDAN GEÇEN TÜRK GEMİLERİNE İLİŞKİN AÇIKLAMALARDA BULUNDU.