Toroslarda bahar: 2 bin 400 rakıma taşınan arılar mesaiye başladı

Mersin'in Toros dağlarında, arılar 2 bin 400 rakımda bal üretimine başladı. Verimli bir sezon bekleniyor.

22.06.2026-09:54 - (Son Güncelleme: 22.06.2026-09:54)
Toroslarda bahar: 2 bin 400 rakıma taşınan arılar mesaiye başladı

Mersin'de arıların bahar mesaisi başladı

Türkiye’nin önemli üretim merkezlerinden biri olan Mersin'in sınırlarında, baharın gelişiyle birlikte 2 bin 400 rakımda bulunan Toros dağlarındaki yaylalarda arılar bal yapma mesaisine başladı. Yağışlı bir kış mevsiminin ardından, rengarenk çiçeklerle kaplanan Eğriçayır Yaylası’nda arıcılar, bu yıl verimli bir sezon geçirmeyi umut ediyor.

Sıcak hava arıcılara kovan taşıtıyor

Yurt genelinde olduğu gibi Mersin’de de hava sıcaklığının artmasıyla birlikte, arıcılar kovanlarını Toros dağlarının eteklerindeki yaylalara taşıdı. Mersin genelinde hava sıcaklığı 30 dereceyi, nem oranı %70’i geçerken, 2 bin 400 rakımlı Eğriçayır Yaylası’nda bahar yeni başladı. Bu yükseklikte, birçok arıcının taşıdığı kovanlardaki binlerce arı, rengarenk çiçeklerden nektar toplamaya koyuldu.

Arıcılar umutlu

Arıcı Celal Çay, "Burada doğa çok güzel olacak" diyerek, güçlü kolonilerinin hazırlandığını belirtti. Çay, "Yağan karlar ve yağmurlar, bolca yaban çiçeğinin açmasını sağladı. Bu durum arıların nektar toplayacak derecede güçlü olmasını sağlıyor" ifadesini kullandı.

Verimli bir sezon beklentisi

Arıların üreme performansını inceleyen Çay, kovan içinde yoğun bir yavru sayısı olduğunu belirterek, bu yıl oldukça verimli bir sezon geçireceklerini ifade etti. Arıcılar, kovanlarını birkaç kademe ile yaylaya taşıdıklarını ve burada bal sağımının ardından arıları yeniden başka bir bölgeye taşıyacaklarını söyledi. Çay, “Arılar kendileri için yiyecek buluyor, biz de hasat ediyoruz. Bu iş birliği sayesinde güzel bir sezon geçireceğiz” dedi.

KOVANLARINI TAŞIYAN ARICI CELAL ÇAY,"ARIMIZ FUL YAVRULU GÖRDÜĞÜNÜZ GİBİ. TEMMUZ AYINDA TOPLAYACAĞI...

KOVANLARINI TAŞIYAN ARICI CELAL ÇAY,"ARIMIZ FUL YAVRULU GÖRDÜĞÜNÜZ GİBİ. TEMMUZ AYINDA TOPLAYACAĞI NEKTARA HAZIRLANIYOR. KOLONİMİZ OLDUKÇA GÜÇLÜ. BU YIL YAĞAN KARLAR, YAĞMURLAR BOLCA YABAN ÇİÇEKLERİNİN AÇMASINI SAĞLADI. BUNU GÖREN ARILARIMIZ DA NEKTAR TOPLANMAYA HAZIRLANIYOR" DEDİ.

YORUM YAZ!..
Modal