Sirkeci Garı’nda yürütülen restorasyon ve dönüşüm çalışmaları hız kesmeden devam ediyor. Kültür ve Turizm Bakanı Mehmet Nuri Ersoy, tarihi gar sahasının ulaşım işlevinin sürdürüleceğini belirterek, buranın kütüphaneler, sanat ve etkinlik alanlarıyla yaşayan bir kültür adası haline getirileceğini açıkladı.
Ersoy, Sirkeci’nin özgün mimarisiyle İstanbul’un yaşayan tarih alanlarından biri olacağını vurguladı. İstanbul’un tarihi yarımadasında yer alan Sirkeci Garı, şehrin kültürel ve sosyal yaşamında önemli bir yer tutmaya hazırlanıyor.
Kültür ve Turizm Bakanı, Sirkeci Garı’nda süren restorasyon çalışmaları hakkında bilgi vermek üzere bölgeyi ziyaret etti. Sirkeci Garı'nın, Anadolu’dan gelenler için Avrupa ve Rumeli’yi birbirine bağlayan önemli bir geçiş noktası olduğunu belirtti. Ayrıca, savaş dönemlerinde buradan göç hareketleri ve asker sevkiyatlarının gerçekleştirildiğini ifade etti.
Özgün işçiliği korunarak yeniden ihya edilen Sirkeci Garı, yoğun işçilikle yapılan çok özel bir yapı olarak dikkat çekiyor. Ersoy, “Ana gar binası çok narin bir yapı. O işçilikler, eskiye uygun bir şekilde tekrar ayağa kaldırılıyor” şeklinde konuştu.
Sirkeci’nin ulaşım aksı özelliğinin yanı sıra kültürel bir yaşam merkezi olarak yeniden şekillendirileceğini belirten Bakan Ersoy, büyük işletme binasında her yaş grubuna hitap edecek bir kütüphane kurulacağını, ambar binalarında ise sergi ve tiyatro alanları oluşturulacağını açıkladı. Gün boyu vakit geçirilebilecek açık etkinlik alanlarının da projeye dahil edileceği ifade edildi.
Projenin bir diğer önemli boyutu ise Sirkeci’deki tarihi yapının özgün mimari karakterinin yeniden görünür hale getirilmesi. Bu kapsamda, geçmiş dönemlerde yapılan niteliksiz müdahalelerin kaldırılması, konser ve etkinlik alanları, seyir terasları, çocuk oyun alanları ile sosyal kullanım alanlarının oluşturulması planlanıyor. Ayrıca, geçmiş yıllarda yıkılan Emirler Mescidi de bu proje kapsamında yeniden inşa edilecek.

Tarihi Sirkeci Garı "Yaşayan Kültür Adasına" dönüşecek