Milli Savunma Bakanlığı ve Çanakkale Savaşları Gelibolu Tarihi Alan Başkanlığı tarafından gerçekleştirilen uygulamayla birlikte 57. Piyade Alayı Şehitliği ve Şehitler Abidesi'nde 2. Kolordu Komutanlığına bağlı 57. Alay, Saygı Nöbeti uygulamasına başlamıştır.
Çanakkale Muharebeleri'nin kahraman birliklerinden 57. Piyade Alayı ve kahraman Mehmetçiğin aziz hatırasını yaşatmak amacıyla yapılan bu uygulama, ziyaretçilere Çanakkale ruhunu daha güçlü bir şekilde hissettirmeyi hedeflemektedir. Dönemin askeri kıyafetleriyle nöbet tutan askerler, kahramanlık destanını gelecek nesillere aktarmada önemli bir rol oynamaktadır.
Çanakkale Savaşları Gelibolu Tarihi Alan Başkanı İsmail Kaşdemir, "Milli Savunma Bakanlığımızın talimatlarıyla ve Gelibolu 2’nci Kolordu Komutanlığımızın bünyesinde oluşturulan 57’nci Alay Birliği, Çanakkale Tarihi Alan’da nöbet görevlerini icra etmektedir. Nöbet değişim ritüelleri, ziyarete gelenlerin yoğun ilgisini çekmekte ve alanın manevi atmosferini daha da güçlendirmektedir." şeklinde konuştu.
Kaşdemir, konuşmasına şu şekilde devam etti: "Amacımız burada ilgiyi arttırmak ve Çanakkale’nin ruhunu her zaman canlı tutmaktır. Büyüyen bir ziyaretçi talebi görmekteyiz. Umut ediyoruz ki bir gün Türkiye’de yaşayan herkes Çanakkale’yi ziyaret edecek ve bu atmosferi hissedecektir. Çalışmalarımızı sürdüreceğiz ve bu konuda hem Milli Savunma Bakanlığı’na hem de Kolordu Komutanlığı’na teşekkür ediyoruz. Çanakkale dendiğinde, herkes bir katkı sunma isteğinde bulunuyor."

MİLLİ SAVUNMA BAKANLIĞI VE ÇANAKKALE SAVAŞLARI GELİBOLU TARİHİ ALAN BAŞKANLIĞI TARAFINDAN HAYATA GEÇİRİLEN UYGULAMAYLA BİRLİKTE 57. PİYADE ALAYI ŞEHİTLİĞİ VE ŞEHİTLER ABİDESİ’NDE 2. KOLORDU KOMUTANLIĞINA BAĞLI 57. ALAY TARAFINDAN SAYGI NÖBETİ UYGULAMASI BAŞLADI.